Audi rs4 avant

Audi’s Unconventional Design and Uncompromising Silhouette

Via Audi

The changes on the exterior happened to be the fact that the 2023 RS4 Avant Competition Plus now comes with Matrix LED headlamps which do a stellar job of illuminating the road upfront. The Competition Plus also adds adjustable coil-over suspension, and the vehicle sits 10 mm lower than the stock car and can be reduced further 10mm by the driver if and when needed. It also comes with newly designed 20-inch alloy wheels, and the tires are also upgraded to Pirelli P Zero Corsa, which offers impressive levels of grip. The vehicle’s overall design remains more or less the same, and the Competition plus pack adds in a few carbon fiber exterior bits like the wing mirrors and front splitter. The rear end remains unchanged and so do all the practical aspects of the RS4 Avant Competition Plus.

Изменения рестайлинговых моделей Ауди RS4

Итак, стоимость Ауди RS5 в базовой комплектации составляет ориентировочно около 7 095 000 рублей. Максимальная скорость составляет около 280 км/ч. Габариты — его длина, ширина, а также высота составляют 4782 мм, 1866 мм, на 1414 мм. Ауди обладает довольно-таки экономичный расходом топлива. Так, он составляет приблизительно 12 литров за городом, а вот по шоссе автомобиль значительно более экономичен, в среднем затраты топлива составляют ориентировочно от 7 до 8 литров на 100 км. Если предполагается движение по городу

Выхлопные трубы автомобиля являются настоящими, но порадуют важнейшим традиционными трюком, связанным с тем, что внутри великолепного овала спряталась парочка довольно скромных патрубков. Спортивная система RS звучит весьма негромко.

Кроме того, большая часть автомобилей из немецкого Ингольштадта, радует своей сверхтехнологичностью, но сейчас это именно так. За два года его последующий рестайлинг воспринимался любителями изящности и яркого стиля вполне себе сдержанно.

Для большей части покупателей автомобиля непременно будут заметны разве что лишь его фары, которые лишились большей части дополнительных зазубрин практически по всей его нижней кромке, а вот полностью видоизмененные бампера автомобиля возможно будет точно признавать, лишь занимаясь полноценным сравнением всех его фотографий. Поэтому, высокие технологии не слишком изменили данного немецкого флагмана.

Ощущения

При наборе скорости может только порадовать отличная шумоизоляция, автомобиль имеет превосходную управляемости, хорошо чувствует дорогу. С места её рвёт, тормозит плавно. Водитель во время вождения практически не устаёт благодаря хорошо продуманный спинке водительского сиденья.

На поворотах Ауди радует, плавно выходит из самого крутого пике. Коробка автомат управляется компьютером, можно использовать любой из трех доступных режимов для, вашего удобства. В Ауди радует ещё и то, что практически не скрипят элементы из пластика.

В целом, данный автомобиль идеально подходит для гонок, не требует наличия, сверх навыков в процессе управления, но стоимость могла быть и поменьше, поскольку его создатели не смогли предложить серьёзных технологических новшеств.

Audi RS 4 Avant Questions & Answers (FAQs)

Get answers to frequently asked questions (FAQs) about the Audi RS 4 Avant, including its features, specifications, performance, maintenance, and more.

What are the price of Audi RS 4 Avant?

The Audi RS 4 Avant price in the Malaysia starts from RM RM 832,655 and goes up to RM RM 832,655 (excluding SST).

Helpful (387)

The new Audi RS 4 Avant has Cargo volume of 505 L .

Helpful (99)

The length of Audi RS 4 Avant is 4782 mm , while the width is 1866 mm .

Helpful (163)

The fuel tank capacity of Audi RS 4 Avant is 58 L .

Helpful (152)

The Audi RS 4 Avant tire size is 275/30 R20 .

Helpful (168)

The Audi RS 4 Avant Alloy Wheel Size is 20 Inch .

Helpful (136)

What models and trims are available?

In typical Audi fashion, there are plenty of models to choose from. The RS4 Avant is available in standard, Carbon Black and Vorsprung trims, with even the ‘entry-level’ model featuring 19-inch wheels, matrix LED headlights, and special exhaust system and sports suspension.

Go to the top Vorsprung edition, and it’s packed with kit. A panoramic sunroof is worthwhile to brighten up the interior, while the Bang & Olufsen 3D sound system will make longer journeys more bearable.

Options come in the form of driver assistance packs, where you’ll get adaptive cruise controls and 360-degree parking cameras, for instance. It’s here that the cost will ramp up rapidly from what looks like an appealing initial price.

What’s it like to drive?

Nestled behind the mesh-filled grille is a 2.9-litre V6 petrol engine shared with the closely related RS 5 models. If you’re concerned that the previous-generation RS 4 packed a V8 engine, then let us allay your concerns: this is an exceedingly rapid car.

Twin turbos ensure there’s 450hp on offer, while 600Nm of torque is available from 1,900rpm to 5,000rpm. That broad range of peak pulling power means that at virtually any speed the RS 4 responds with an immediate burst of acceleration whenever you prod the accelerator pedal.

It also means that it posts a 0-62mph acceleration time of 4.1 seconds, before reaching an electronically governed top speed of 155mph. However, opt for the RS 4 Vorsprung and that leaps to 174mph.

Rather than the seven-speed twin-clutch S Tronic gearbox found in more every day models, the RS 4 has an eight-speed Tiptronic conventional automatic, which is better able to cope with the huge performance demands. It performs smoothly, but can be hesitant with changing down a gear.

20
The Audi RS4 Avant is quick, and will scorch from 0-62mph in 4.1 seconds.

There’s no denying that the RS 4 is a supremely effective way to cover a significant amount of ground very quickly – and comfortably – when you pay extra for the adaptive suspension.

If you’re plumping for an RS 4 Avant, then the adaptive suspension option is an absolute must. In Dynamic mode it remains very firm – too much so on surfaces rougher than a ten-pin bowling alley – but in Comfort it’s truly transformed, soaking-up incredibly shabby surfaces without transmitting that much in the way of discomfort to the interior.

It feels very secure at high speed, in large part thanks to its standard Quattro four-wheel drive. Under ordinary driving it meters-out 60% of the engine’s power and torque to the rear wheels, 40% to the front, with the aim of making it feel a little more lively to drive than a conventional four-wheel drive car. However, the power split can vary depending upon traction, sending up to 70% power to the front wheels and 85% to the back.

Additionally, it’s also fitted with a mechanical device Audi calls a Sport differential, with various electronic changes the driver can make to adjust how much power is sent to the back wheels. In basic terms this means that you can get the rear tyres squealing as you powerslide out of bends.

Ultimately the M3 Touring is a sharper drive. The Bavarian car feels that bit more rear biassed and a touch more balanced because of it, whereas the RS 4 feels heavier and less pointy. The BMW also boasts 60hp more from its 3.0-litre twin turbo engine.

Audi RS 4 Avant Review

Abhishek Katariya says

The Audi RS 4 Avant is the only model from the A4 family of cars from the German automaker in the Philippines. This also serves as the most affordable station wagon model from Audi, which has a sporty demeanor. Audi has made the RS 4 Avant available in the Philippines in one fully loaded variant and is brought here via the CBU route.

Read More
Read Less

&nbsp
Brand Audi Philippines
Body Type Station Wagon
&nbsp
Engine 2898 cc
Transmission Type Automatic
Power Output 450 hp and 600 Nm of torque
Fuel Type Gasoline
Drive Type AWD
&nbsp
Seating Capacity 5 Seater
Width 2022 mm
Length 4782 mm
Height 1414 mm

Внутреннее оснащение

Интерьер современного спорткара остался довольно-таки старомодным в обоих вариантах. Многим автолюбителя было очень жаль, что в данном автомобиле больше практически невозможно услышать дорогих, а также вполне эстетичных щелчков его классического контроллера MMI. Создатели автомобиля решили распрощаться с ними практически навсегда. Но, в качестве необходимой компенсации увеличивается, его центральный экран, который изменился, в сторону увеличения практически на пару дюймов.

Но вот в RS 4 все-таки еще вполне возможно покрутить несколько рифленых барабанчиков, с помощью которых устанавливается полноценный климат-контроль, возможно также и без дополнительных проблем осуществить нажатия на физические клавиши, которые находятся, непосредственно на его центральной консоли.

Можно отметить, что включение фар возможно осуществить практически наощупь, но при этом нет необходимости метко целиться в его «лысую» сенсорную панель. Это даёт возможность без проблем осуществлять переключение в режим «драйв» большим и довольно выдающимся селектором трансмиссии.

Информационно-развлекательная система и связь

10.1-дюймовый сенсорный экран управляет информационно-развлекательной системой. Он поддерживает стандартные функции, такие как Apple CarPlay, Android Auto, стереосистему Bang & Olufsen, встроенную навигацию и точку доступа Wi-Fi. Под верхним дисплеем находится 8.6-дюймовый сенсорный экран, который содержит настройки климат-контроля, а также другие функции автомобиля. Хотя на обоих экранах есть большие значки, которые легко заметить и использовать, они могут отвлекать водителя, особенно нижняя. Нам не хватает старой ручки прокрутки, которая раньше сопровождала информационно-развлекательные системы Audi.

Как купить и обслуживать автомобиль

The Practical, Comfortable, And Classy Interior

Via Audi

Since Audi has made a performance-oriented car, that does not mean they have compromised even one single bit on the practicality aspect because the RS4 Avant Competition Plus is still a sporty wagon. The vehicle still has a generous 17.4 cubic feet of trunk space and can accommodate four adults in the utmost comfort. The sports seats are finished in Napa leather and provides excellent comfort levels. Apart from this, the cabin is equipped with a 10.1-inch touch screen infotainment system with Android Auto and Apple CarPlay connectivity and other useful bits like dual-zone climate control but misses out on a panoramic sunroof. It also comes with connected car tech that allows the user certain control of the cars using a smartphone application.

Overall the 2023 Audi RS4 Avant Competition Plus is a fantastic wagon that provides sporty performance and everyday practicality. The inclusion of the Competition Plus pack has made things even better for the vehicle, as it is now one of the fastest wagons cars in the its segment.

Source: Audi

Numbers That Boast Sportiness

Via Audi

The 2023 Audi RS4 Avant Competition Plus uses the same engine that was previously found on the vehicle, which is a 2.9-liter twin-turbo V6. The motor has a power output of 450 HP and 442 lb-ft of torque. The gearbox is almost similar to what was found on the previous version, the 8-speed automatic unit, but that system is slightly tweaked with software updates allowing the Competition Plus to shift gears even faster. Power is sent to all four wheels as it uses Audi’s legendary quattro all-wheel-drive system that delivers optimum traction in any driving situation. Since the Avant comes with the Competition Plus pack, it sounds much different than the standard car. It packs some exciting stuff like a custom sports exhaust with matte black exhaust tips. Audi has also removed nearly 16 pounds of noise-insulating material so that drivers can feel and hear the V6 Symphony a lot clearer.

Further in the Competition Plus Pack’s list happens to be a recalibrated steering wheel and ABS unit to aid performance and deliver a much better feel through the corners. The traditional quattro all-wheel-drive system is also returned. The differential places more emphasis on the rear wheels, essentially making it a rear-wheel-drive biased and sending power to the front wheels only when needed. All these minor changes have resulted in a small performance advantage for the RS4 Avant competition, plus it now does the 0 to 60 mph print in just 3.9 seconds which happens to be a 0.2-second improvement over the standard car. The top speed on all Competition plus models has also been increased to 180 mph. To get the vehicle to a complete halt from extreme speeds, that carmaker added carbon-ceramic brakes.

User Reviews of Audi RS 4 Avant

Write a Review

4.71/5

Very Good

based on 7 reviews

  • All (7)
  • Specs (2)
  • Mileage (3)
  • The ultimate wagon

    If you are in the market for a top-class and high-performance station wagon, then there is no better option than the Audi RS4 Avant. The car…

    Read More

    S

    Shawn
    Mar 30, 2023 for Audi RS 4 Avant

  • Robust And Functional!

    Avant has been placed with a 2.9-liter twin-turbo V6 engine which makes it Audi’s high-performance compact station wagon producing 450 PS and 600 Nm…

    Read More

    J

    Jayson
    Dec 19, 2022 for Audi RS 4 Avant

  • The supremely comfortable wagon

    The Audi RS 4 Avant is one of the best extended class wagon’s which comes out of the house of Audi. The car brings out the best of reliability and…

    Read More

    C

    Christiaan
    Mar 31, 2022 for Audi RS 4 Avant

  • Top-Notch Compact Wagon

    Audi has mastered the inevitable potential of casting thunderbolts to rage the roads. Paying extra for a richly laden wagon like the RS 4 is…

    Read More

    G

    Geoffrey
    Jan 27, 2022 for Audi RS 4 Avant

  • Luxurious and performance oriented

    I recently bought the high-performance compact station wagon from Audi, the RS 4 Avant and I am simply astounded by its quality and performance. The…

    Read More

    M

    Matek
    Nov 22, 2021 for Audi RS 4 Avant

  • Refinement inside and out

    The RS-4 Avant is one of the best hatches you can get and Audi has superseded any competition that it may have had in the segment. The car is…

    Read More

    N

    Nhomer
    Aug 02, 2021 for Audi RS 4 Avant

  • High-end Performer

    The Audi RS 4 Avant turned out to be my perfect family car and the credit to that goes to its functionality and high-end performance. In these four…

    Read More

    N

    Nhomer
    Jun 08, 2021 for Audi RS 4 Avant

Технические характеристики

Ауди RS4 Avant немецкие инженеры в известной степени модернизировать. Придал внешнему виду «хищности» и животное агрессии, добавили великолепные светодиодные LED-фары, сделали автомобиль максимально брутальным и мужественный. Следует отметить, что автомобиль оснащён вызывающие уважение двойным турбонаддувом, а гибридный двигатель вида V6 TFSI обладает довольно убедительным объёмом в 2,9 л и способен впечатлить своими великолепными техническими характеристиками даже настоящих профессионалов мотоспорта.

Так, мощность двигателя, составляет ориентировочно приблизительно 450 л. с., крутящий момент данного автомобиля может похвастаться 600 Нм. Ещё одним важным моментом знатоки называют возможность разогнать автомобиль Audi RS 4 Avant до показателя в 100 км/ч всего лишь в течение весьма короткого промежутка времени в 4,1 с, что является своеобразным рекордом!

Максимальная скорость автомобиля все-таки ограничивается умной электроникой до отметки приблизительно в 250 км/ч. Если же вы приобретаете важнейший опциональный пакет RS dynamic, то данный показатель можно будет увеличивать приблизительно до показателя в 280 км/ч.

В то же время, включая на данном автомобиле постоянный полный привод, обладающий функцией quattro, а также наличие отличного спортивного дифференциала, расположенного непосредственно на задней оси, может без проблем обеспечивать водителю осуществление постоянного превосходного сцепления с любым дорожным покрытием, наглядно демонстрировать поистине удивительные навыки управления и отточенного управления вашим «железным конём»

RS5 Sportback обладает схожими техническими характеристиками, разгоняется до 100 км/ч за 3,9 сек, что превосходит показатели его собрать приблизительно на 0,2 сек. Автомобиль универсал не только немного медленнее, но и приблизительно на 38 кг тяжелее. Причём, возможно отметить, что большая часть выросшего на его задней части небольшого «жирка» сделать данный «сарай» значительно более инерционным в процессе осуществления поворотов. Поэтому, младшая модель Avant знатокам ощущается значительно более ленивым по сравнению с классическим хетчбэком!

Коробка передач

Автомобили Ауди снабжаются практичными автоматическими 8‑ступенчататыми коробками передач. Следует отметить, что в процессе управления, можно достаточно точно и своевременно включать нужную на данный момент передачу. Но самым важным достоинством автомобиля можно назвать включение спортивного режима.

Все агрегаты автомобиля великолепны настроены на комфортное понижение передач. Благодаря использованию полного привода, quattro организовывается посредством использования дифференциала. Одной из ключевых опций пакета RS-dynamic можно назвать великолепный спортивный дифференциал, который равномерным образом способен отдавать постоянный крутящий момент на все колеса. Короче, на бумаге данная комплектация выглядит вполне респектабельным образом.

What’s it like inside?

If you’re familiar with the Audi A4 Avant, the interior experience you get from the RS 4 is going to offer up no surprises. That’s not to say that it’s not a special place to sit in – the material quality is every bit as high as you’d expect at this price level – while the tech on offer is easy to use and classy to look at.

It’s been around in facelifted form since 2019, meaning the infotainment and tech look a bit old school compared with its BMW and Mercedes rivals. But it is at least simple to use and performs well. The excellent Virtual Cockpit set-up for the car’s instrumentation can show navigation or map info or a trip computer with more detailed journey data.

The interior is as roomy as any other A4 Avant, although the high-backed front seats can make things a little claustrophobic for those in the rear. Luggage space is competitive with the Mercedes-AMG and BMW, with a capacity of 495 litres with the rear seats in place, and 1,500 with them folded.

20
Audi RS4 Avant interior is roomy for rear-seat passengers, although it can be gloomy in darker trims.

Функции безопасности и помощи водителю

Универсал Audi предлагает некоторые стандартные технология помощи водителю, с адаптивным круиз-контролем и системой помощи при поддержании полосы движения. Для получения дополнительной информации о результатах краш-тестов RS6 Avant посетите сайт Национальной администрации безопасности дорожного движения (NHTSA) и Страховой институт безопасности дорожного движения (IIHS) веб-сайты. Основные функции безопасности включают в себя:

  • Стандартное предупреждение о лобовом столкновении и автоматическое экстренное торможение
  • Доступно ночное видение с обнаружением крупных животных и пешеходов
  • Доступный мониторинг слепых зон и предупреждение о перекрестном движении сзади

User Reviews of Audi RS 4 Avant

Write a Review

4.78/5

Very Good

based on 9 reviews

  • All (9)
  • Specs (1)
  • Feels worthy of Audi’s RS badge.

    I have been looking forward to driving the Audi RS 4 Avant for a long time. Last month one of my friends purchased this car, and I got to try it…

    Read More

    A

    adam
    Jul 18, 2023 for Audi RS 4 Avant

  • Very Amazing Creation!

    The Audi RS 4 Avant is my most recently bought sports car that has been loaded with family-friendly features and high performance. It is obvious from…

    Read More

    A

    Armando
    Mar 29, 2023 for Audi RS 4 Avant

  • The only wagon to buy

    If you are thinking of buying a wagon, and if you want to enjoy the finest driving experience and exquisite luxury without compromising on style,…

    Read More

    C

    Cantona
    Jan 05, 2023 for Audi RS 4 Avant

  • Refined version of the model that looks way sleek and offers better driving dynamics

    Recently I have witnessed this much sought-after model from Audi. I must say since I have seen its earlier versions also I am in a position to figure…

    Read More

    S

    shashvinn
    Nov 18, 2022 for Audi RS 4 Avant

  • One of a kind!

    The Audi RS 4 Avant is one of the high-end performances that has also been given the utility of a family car. The car’s design is more akin to a…

    Read More

    D

    Daniel
    Mar 17, 2022 for Audi RS 4 Avant

  • Fervent Speeder

    The car is crazy for a sizzling performance. On its first-ever encounter, I was pleased by the fact that the car seems to be more into enjoying the…

    Read More

    Z

    Zaafer
    Feb 28, 2022 for Audi RS 4 Avant

  • Audacious Rider

    Ripping off long mies with this new spectacular mate of mine is just a no sweat deed for me. I am awestruck with the top quality conduction and…

    Read More

    A

    Andrei
    Nov 13, 2021 for Audi RS 4 Avant

  • Bold and spacious

    A bold design, a 3.0-litre engine with 450PS output and huge space make the Audi RS4 Avant a great car to travel in the best comfort. The design is…

    Read More

    I

    Isaac
    Aug 23, 2021 for Audi RS 4 Avant

  • Stunning performer

    The Audi RS 4 Avant is among the high-end performers that have also been offered the functionality of a family car at the same time. The Audi RS 4…

    Read More

    I

    Isagani
    May 03, 2021 for Audi RS 4 Avant

Audi RS 4 Avant Review

Abhishek Katariya says

The Audi RS4 Avant is an interesting take on the platform of the A4 sedan as a sporty and spacious station wagon, thus making it the best of both the worlds of performance and practicality. Priced at a premium over the A4 sedan, the Audi RS4 Avant comes with a special touch of exclusivity with several sporty bits, including a performance-oriented turbo-petrol engine. The Audi RS4 Avant has been made available in Malaysia in its global-spec form.

Read More
Read Less

&nbsp
Brand Audi Malaysia
Price RM 832,655
Body Type Wagon
&nbsp
Engine 2894 cc
Transmission Type Automatic
Power Output 450 hp and 600 Nm of torque
Fuel Type Petrol
Drive Type AWD
&nbsp
Seating Capacity 5 Seater
Width 1866 mm
Length 4782 mm
Height 1414 mm
Cargo Volume 505 L

Гарантия и техническое обслуживание

Ограниченные гарантии Audi и гарантии на трансмиссию совпадают с планами, предлагаемыми Mercedes и Porsche.

  • Ограниченная гарантия распространяется на четыре года или 50,000 XNUMX миль пробега.
  • Гарантия на трансмиссию распространяется на четыре года или 50,000 XNUMX миль пробега.
  • Нет бесплатного планового обслуживания

ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

2021 Ауди РС6 Авант

ТИП МАШИНЫ переднемоторный, полноприводный, 5-местный, 4-дверный универсал

ЦЕНА ПО ПРОВЕРКЕ 119,840 110,045 долларов США (базовая цена: XNUMX XNUMX долларов США)

ТИП ДВИГАТЕЛЯ V-8 с двойным турбонаддувом и промежуточным охлаждением, алюминиевый блок и головки, непосредственный впрыск топлива Водоизмещение 244 дюйма 3, 3996 см 3 Питания 591 л.с. @ 6250 оборотов в минуту Крутящий момент 590 фунт-фут @ 2050 об / мин

КОРОБКА ПЕРЕДАЧ 8-ступенчатая автоматическая

ШАССИ Подвеска (F/R): многорычажная/многорычажная Тормоза (передний/правый): 16.5-дюймовый вентилируемый перфорированный диск/14.6-дюймовый вентилируемый перфорированный диск Шины: Pirelli P Zero PZ4, 285/30ZR-22 (101Y) АО

РАЗМЕРЫ Колесная база: 115.4 дюйма Продолжительность: 196.7 в Ширина: 76.8 в Высота: 58.6 в Пассажирский объем: 101 фута 3 Объем груза: 30 футов 3 Снаряженная масса: 5031 фунтов

C / D РЕЗУЛЬТАТЫ ТЕСТА 60 миль в час: 3.1 секунды 100 миль в час: 7.8 секунды 130 миль в час: 13.6 секунды 150 миль в час: 19.6 секунды Разгон, 5–60 миль в час: 4.4 с. Высшая передача, 30–50 миль в час: 2.6 с. Высшая передача, 50–70 миль в час: 3.1 с. 1/4 мили: 11.5 секунды при скорости 120 миль в час Максимальная скорость (ограниченная регулятором): 156 мили в час Торможение, 70–0 миль в час: 160 фута Торможение, 100–0 миль в час: 318 фута Сцепление с дорогой, противоскользящая накладка диаметром 300 футов: 0.94 г Время разгона при старте с места не включает выкатку на 1 фут за 0.3 секунды.

ЭКОНОМИЯ ТОПЛИВА EPA Комбинированный/город/шоссе: 17/15/22 миль на галлон

Полностью электрическая версия высокопроизводительного Audi RS4 получит очень большой крутящий момент. Новая версия мощного авто будет продаваться вместе с плагин-гибридным исполнением RS4.

 На данный момент не было «шпионских» снимков, на которых был запечатлен Audi A4 следующего поколения, и все же было довольно много интересных сообщений об этой новинке, которая получит внутренний индекс B10. Во-первых, считается, что у немецкой компании «возникло искушение» построить новый A4 на модульной платформе MQB — известно, что переход с MLB на MQB сэкономил бы примерно 1 миллиард долларов. Однако этого не произойдет.
  Что обязательно произойдет, так это переход на подключаемый гибридный силовой агрегат в случае с мощным универсалом RS4 Avant.

Концерн Audi учит свои автомобили распознавать школьные зоны

 Audi Sport подтвердила планы электрифицировать «жемчужину линейки» A4, а в новом отчете зарубежного издания Autocar утверждается, что универсал сохранит 2,9-литровый V6 с двойным турбонаддувом, к нему впоследствии будет добавлен электродвигатель. Излишне говорить, что модернизированная версия этого мотора будет более мощной, чем сегодняшняя модель, с ее 444 лошадиными силами мощности и 600 Нм крутящего момента.
 Интересно, что британское издание утверждает, что полностью электрическая версия RS следующего A4 также находится в разработке. Версия модели с нулевым уровнем выбросов будет построена на платформе PPE (на которых построены A6 E-Tron, Q6 E-Tron, Macan следующего поколения), а не электрической адаптацией архитектуры MLB. Этот полностью отдельный A4 E-Tron дополнит A4 с традиционным ДВС и будет иметь мощную версию RS.
 RS4 при этом сохранит стиль кузова универсал, а A4 RS E-Tron (название не подтверждено) будет иметь другую форму. Autocar утверждает, что электрический A4 получит более практичную конфигурацию лифтбэк в том же духе, что и A6 E-Tron (и A5 Sportback). Ожидается, что спортивная версия будет использовать двухмоторную установку с полным приводом Quattro и очень мало подтвержденными 469 л.с. (800 Нм).
 Сообщается, что электрическая новинка от Audi поступит в продажу в Великобритании в 2023 году, что может означать, что официальная презентация состоится к концу следующего года. 
Не так давно, наше издание писало о том, что автомобиль Audi e-tron GT сравнили на дрэг-гонке с Tesla Model S и Porsche Taycan. На зарубежном YouTube-канале carwow появился видеоролик, на котором запечатлена гонка по прямой, в которой участвовал электрический Audi RS E-Tron GT, а также Porsche Taycan и Tesla Model S в более мощной версии Performance.

Ownership costs and maintenance

It has 450hp and oodles of performance, so it’s not unreasonable to expect running costs to be on the high side. The official claimed fuel economy actually beats 30mpg, but in testing we struggled to do much more than 22mpg, with 25+ being possible if you’re gentle, or stuck in slow-moving traffic.

20
The Audi RS4 Avant is available in standard, Carbon Black and Vorsprung trims. Whichever you choose, make sure it has adaptive suspension.

Also, consumables – tyres and brakes – are going to cost you dearly because there’s no escaping physics, and this is a quick and heavy car. The RS4 Avant comes with Audi’s standard three-year warranty with breakdown cover. Reassuring, but hardly generous.

Safety

As you’d expect, the RS4 Avant features the latest driver-assistance technology, intended to help the driver get out of trouble if they get things wrong. Audi’s iteration of these systems is very good indeed, with few of the annoyances that afflict some rivals.

The adaptive cruise control works well, for instance. Once activated, it keeps you in the centre of the lane, while intelligently keeping you at a user-defined distance behind the car ahead. This is standard fare, but it does an excellent job doing so without jerkiness or random movements. But it is a little stingy that only top spec models receive it as standard.

Overview

Most members of the general public might still associate estates with the Austins and Volvos their grandparents once drove. Estate cars can be seen as a bit old hat, with many Brits now favouring fashionable SUVs.

The Audi RS 4 Avant, however, cannot be tarred with the same brush. It’s aimed squarely at performance enthusiasts who want to combine a ridiculously quick car capable of carrying everything a family could need with one that isn’t as heavy or as gauche as an SUV.

Put simply, the RS 4 Avant is one of the subtlest ways of getting a four-wheel drive 450hp performance car on your drive. To the layman it looks much like a regular Audi A4 Avant, but the dyed in the wool gearheads will spot the larger wheels and extended wheelarches.

It’s main rivals are the BMW M3 Touring and estate version of the Mercedes-AMG C-Class. New scorchingly hot estate cars are few and far between, which means potential buyers will also have SUV-shaped cars, such as the Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio and Jaguar F-Pace SVR on their shopping list.

20
The RS4 Avant is an object lesson in quality and good design, although the sports seats are rather firm.

Интерьер, комфорт и груз

Внутри RS6 Avant демонстрирует утонченный дизайн и передовые технологии. Водитель сталкивается с 12.3-дюймовым цифровым приборным блоком, а на приборной панели есть пара больших сенсорных экранов между передними пассажирами. Остальная часть салона обтянута кожей и украшена яркими материалами. RS6 Avant имеет ряд высококлассных стандартных функций, включая подогрев и вентиляцию передних сидений, четырехзонный климат-контроль, панорамный люк на крыше и беспроводную зарядку телефона. Покупатели могут заказать проекционный дисплей, массаж передних сидений, более богатую кожу и подогрев задних сидений за дополнительную плату. За задними сиденьями у универсала также есть грузовое пространство объемом 30 кубических футов. Задняя дверь багажника с электроприводом входит в стандартную комплектацию; активируемый движением не является обязательным.

Разница между автомобилем и водителем
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Наши машины
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: