Next-level sportiness
Despite its focus on increased driving fun, the RS sport suspension pro offers manually adjustable coilover suspension for an ideal spread between comfort and performance. Thanks to this, even longer distances can be covered comfortably with all available assistance systems and without any limitations. Customers who choose this coilover suspension will receive their RS 4 Avant or RS 5 ex factory with a ride height that is 10 mm lower than standard RS models. Plus, customers can manually lower the ride height by an additional 10 mm for an overall ride height that is 20 mm lower than the series standard. A higher spring rate, three-way adjustable dampers, and stiffer stabilizers heighten the general driving experience and help shorten lap times. The upshot: Customers profit from more precise and more agile handling. Both competition packages also feature an incr
The Audi RS 4 Avant with the competition plus package goes from 0 to 100 km/h in 3.9 seconds, an improvement of 0.2 seconds over the series standard. The Audi RS 5 Coupé or RS 5 Sportback does the sprint in 3.8 seconds, an improvement of 0.1 seconds.
The dynamic steering ratio is fixed at a ratio of 1:13.1. With all these enhancements, Audi Sport GmbH has created unerring handling and even greater tracking. The enhanced quattro sport differential ensures an increased degree of agility and driving fun – especially in the “dynamic” driving mode. A new data set in the control unit with changed parameters switches the emphasis to the rear. Moreover, the updated software in the transmission control unit, only in combination with the competition packages, makes for reduced shifting times and a noticeably increased spread between the various driving modes. For their part, the heightened dynamics necessitate an increase in negative acceleration. In combination with the Pirelli P Zero Corsa, a newly tuned ABS software, and the RS ceramic brake system, the brake path is up to two meters shorter when braking from 100 km/h.
Developed specially for the competition packages, Audi Sport GmbH is presenting the new RS sports exhaust system plus with tailpipes in matte black. This results in a more intense sound pattern, not only through the exhaust system itself, but especially due to the reduced insulation between the engine compartment and interior, a modification that also lessens the car’s weight by about eight kilograms. Fine-tuning to the engine control unit software makes for tighter load changes in S mode when the “dynamic” drive select is active – further increasing the emotionality.
2023 Audi RS5 Engine
The 90 levels 6 is actually ?? 44 weightless heavy in comparison to the V-8 (the auto is 132 weight lighter in weight all round), all products provided a blower, as well as two-turbo, are found in the tube-financial institution region. Stephan Reel, mind involving Audi Sport, claims the most significant advantages is pollutants since the catalysts warm quicker on account of the short distance in between turbines, tire out valves along with motivations. Minimising pipes also lower hold off, and that V-6 is, in fact, a single heck of any metal charger, together with potential, torque, and also rate arriving a close to immediate influx which is intensely proportional for the position of your correct foot.
2023 Audi RS5 Engine
Технические характеристики
Ауди RS4 Avant немецкие инженеры в известной степени модернизировать. Придал внешнему виду «хищности» и животное агрессии, добавили великолепные светодиодные LED-фары, сделали автомобиль максимально брутальным и мужественный. Следует отметить, что автомобиль оснащён вызывающие уважение двойным турбонаддувом, а гибридный двигатель вида V6 TFSI обладает довольно убедительным объёмом в 2,9 л и способен впечатлить своими великолепными техническими характеристиками даже настоящих профессионалов мотоспорта.
Так, мощность двигателя, составляет ориентировочно приблизительно 450 л. с., крутящий момент данного автомобиля может похвастаться 600 Нм. Ещё одним важным моментом знатоки называют возможность разогнать автомобиль Audi RS 4 Avant до показателя в 100 км/ч всего лишь в течение весьма короткого промежутка времени в 4,1 с, что является своеобразным рекордом!
Максимальная скорость автомобиля все-таки ограничивается умной электроникой до отметки приблизительно в 250 км/ч. Если же вы приобретаете важнейший опциональный пакет RS dynamic, то данный показатель можно будет увеличивать приблизительно до показателя в 280 км/ч.
В то же время, включая на данном автомобиле постоянный полный привод, обладающий функцией quattro, а также наличие отличного спортивного дифференциала, расположенного непосредственно на задней оси, может без проблем обеспечивать водителю осуществление постоянного превосходного сцепления с любым дорожным покрытием, наглядно демонстрировать поистине удивительные навыки управления и отточенного управления вашим «железным конём»
RS5 Sportback обладает схожими техническими характеристиками, разгоняется до 100 км/ч за 3,9 сек, что превосходит показатели его собрать приблизительно на 0,2 сек. Автомобиль универсал не только немного медленнее, но и приблизительно на 38 кг тяжелее. Причём, возможно отметить, что большая часть выросшего на его задней части небольшого «жирка» сделать данный «сарай» значительно более инерционным в процессе осуществления поворотов. Поэтому, младшая модель Avant знатокам ощущается значительно более ленивым по сравнению с классическим хетчбэком!
Изменения рестайлинговых моделей Ауди RS4
Итак, стоимость Ауди RS5 в базовой комплектации составляет ориентировочно около 7 095 000 рублей. Максимальная скорость составляет около 280 км/ч. Габариты — его длина, ширина, а также высота составляют 4782 мм, 1866 мм, на 1414 мм. Ауди обладает довольно-таки экономичный расходом топлива. Так, он составляет приблизительно 12 литров за городом, а вот по шоссе автомобиль значительно более экономичен, в среднем затраты топлива составляют ориентировочно от 7 до 8 литров на 100 км. Если предполагается движение по городу
Выхлопные трубы автомобиля являются настоящими, но порадуют важнейшим традиционными трюком, связанным с тем, что внутри великолепного овала спряталась парочка довольно скромных патрубков. Спортивная система RS звучит весьма негромко.
Кроме того, большая часть автомобилей из немецкого Ингольштадта, радует своей сверхтехнологичностью, но сейчас это именно так. За два года его последующий рестайлинг воспринимался любителями изящности и яркого стиля вполне себе сдержанно.
Для большей части покупателей автомобиля непременно будут заметны разве что лишь его фары, которые лишились большей части дополнительных зазубрин практически по всей его нижней кромке, а вот полностью видоизмененные бампера автомобиля возможно будет точно признавать, лишь занимаясь полноценным сравнением всех его фотографий. Поэтому, высокие технологии не слишком изменили данного немецкого флагмана.
Dimensions, Space & Airbags
2023 Audi RS5 Sportback Dimensions | |
Length | 188.3 inches |
Width | 73.5 inches |
Height | 55.1 inches |
Wheelbase | 111.3 inches |
Cargo Volume | 21.8 cubic feet |
Curb Weight | 4079 lbs. |
Airbags | 6 airbags |
Dimensions, Space & Airbags
The 2023 RS5 Sportback with its sloping roofline and added rear seats provides practical driving along its sportiness. The increased length of the car helps with more luggage capacity and decent space for the rear passengers for your long trips. The sloping roof also increases the aerodynamics and decreases the acceleration time to just 3.3 seconds. Its luxurious cabin and mind-blowing performance add up to what you’ll experience with the new RS5.
Ощущения
При наборе скорости может только порадовать отличная шумоизоляция, автомобиль имеет превосходную управляемости, хорошо чувствует дорогу. С места её рвёт, тормозит плавно. Водитель во время вождения практически не устаёт благодаря хорошо продуманный спинке водительского сиденья.
На поворотах Ауди радует, плавно выходит из самого крутого пике. Коробка автомат управляется компьютером, можно использовать любой из трех доступных режимов для, вашего удобства. В Ауди радует ещё и то, что практически не скрипят элементы из пластика.
В целом, данный автомобиль идеально подходит для гонок, не требует наличия, сверх навыков в процессе управления, но стоимость могла быть и поменьше, поскольку его создатели не смогли предложить серьёзных технологических новшеств.
Engine Specifications & Performance
The Sportback spec model comes with the same 2.9-liter twin-turbocharged V6 engine under the hood that makes 444 hp and 443 lb-ft of torque. It comes paired with a smooth 8-speed automatic gearbox with standard all-wheel drive. The RS5 Sportback accelerates from 0-60 mph in a thrilling 3.3 seconds and can achieve a top speed of 155 mph. The top speed can be increased to 174 mph with its Dynamic Sports package. The turbo-V6 is not the best sounding but adds good balance with its rumbling base exhaust notes. The engine delivers a refined and delivers thrilling performance similar to the last-gen model. The new RS5 Sportback delivers a potent and easy-to-control drive that is enjoyable at both low and high speeds. The RS5 offers an aggressive sporty performance with a confident cornering grip with its grippy tires. The drive is both comfortable thanks to its pleasurable and comforting cabin with a high-quality interior. Overall, the RS5 Sportback delivers a fun-to-drive experience with great amounts of thill. The 2023 RS5 Sportback, unlike the Coupe model, is more practical and comfortable with its swift performance.
Коробка передач
Автомобили Ауди снабжаются практичными автоматическими 8‑ступенчататыми коробками передач. Следует отметить, что в процессе управления, можно достаточно точно и своевременно включать нужную на данный момент передачу. Но самым важным достоинством автомобиля можно назвать включение спортивного режима.
Все агрегаты автомобиля великолепны настроены на комфортное понижение передач. Благодаря использованию полного привода, quattro организовывается посредством использования дифференциала. Одной из ключевых опций пакета RS-dynamic можно назвать великолепный спортивный дифференциал, который равномерным образом способен отдавать постоянный крутящий момент на все колеса. Короче, на бумаге данная комплектация выглядит вполне респектабельным образом.
A re-enhanced look
Both the competition and competition plus packages boast attractive innovations in the interior: The seat side panels gleam in Piano Black. An optional Dinamica / Pearl Nappa combination upgrade is available for the standard RS sort seats. The Dinamica material is made of 45 percent recycled PET fibers; about 215 grams of PET fibers are processed per seat. The four rings on the hood and the trunk lid as well as the model lettering underscore the sporty character with their glossy black finish. For the first time for the RS 4 and RS 5, the exterior now comes in a matching crystal effect Sebring Black finish. Customers who want to further highlight the sporty look of their RS 4 Avant or RS 5 can purchase high-sheen competition wheels in Phantom Black. For an additional charge by request, Audi will combine the 20” fully milled wheels with the Pirelli P Zero Corsa high-performance tires that were designed both for the road and the racetrack. Matrix LED headlights are standard on the Audi RS 5 ; they illuminate the road with laser light. The competition Trim package rounds out the Audi RS 4 Avant2 and Audi RS 5 with the exclusive Carbon Matte Optics Package, with components including the exterior mirrors, front blade, and side flaps as well as the sill extension and rear diffuser trim come in sporty Carbon matte; all other components shine in black.
For an additional charge, Audi optionally provides the package in exclusive Glossy Carbon. As an exclusive alternative for the competition packages, the package also comes in Carbon matte.
2023 Audi RS5 Redesign
Exterior And Interior Design
The exam auto observed in these photographs is not really associated with the very last design, as opposed to sporting any frame S5 with all the strange, mentioned the actual Wilarsh extras. The top grille can swap the stainless cafes of your sporting activities honeycomb that is utilised around the RS5 coupe. Chances are in which RS5 will certainly rest better to the floor and may have got a fender top problem having a famous Quattro awful. In the back, massive oblong exhaust piping is generally apparent and look like exhaust methods this work on some other Audi versions.
2023 Audi RS5 Exterior
The back fender will probably be considered right from a 2023 Audi RS5 coupe and may use a better diffuser between your exhaust. The actual 2023 Audi RS5 Sportback will certainly enlarge a Willards in comparison to the S5 to allow for a more significant pathway to acquire a more excellent position grasp. The actual indoor Sportback is predicted to become exactly like the particular coupe, apart from adding back end doorways and a lot more legroom for back end travellers. The smooth-underside controls and wheels point out to you of your pure performance from the auto, whilst details like reddish coloured comparison stitches, carbon dioxide dietary fibre shaping, in addition to Alcantara assist you to feel relaxed.
2023 Audi RS5 Interior
A particular variation in the internet cockpit is going to be set up from Audi as an alternative to classic elements that exhibit the car’s primary details, the navigation guidelines or performance phone numbers. Purchasers can also be cured with this company’s information and facts and amusement method together with a Wireless Bluetooth interconnection in addition to Wi-Fi relationship denote maintain young children informed about very long trips.
Внутреннее оснащение
Интерьер современного спорткара остался довольно-таки старомодным в обоих вариантах. Многим автолюбителя было очень жаль, что в данном автомобиле больше практически невозможно услышать дорогих, а также вполне эстетичных щелчков его классического контроллера MMI. Создатели автомобиля решили распрощаться с ними практически навсегда. Но, в качестве необходимой компенсации увеличивается, его центральный экран, который изменился, в сторону увеличения практически на пару дюймов.
Но вот в RS 4 все-таки еще вполне возможно покрутить несколько рифленых барабанчиков, с помощью которых устанавливается полноценный климат-контроль, возможно также и без дополнительных проблем осуществить нажатия на физические клавиши, которые находятся, непосредственно на его центральной консоли.
Можно отметить, что включение фар возможно осуществить практически наощупь, но при этом нет необходимости метко целиться в его «лысую» сенсорную панель. Это даёт возможность без проблем осуществлять переключение в режим «драйв» большим и довольно выдающимся селектором трансмиссии.