Представлена обновленная версия роскошного кроссовера lincoln navigator

Обзор lincoln navigator 2022: технологично, стильно, дорого
обзор lincoln navigator 2022: технологично, стильно, дорого

Cargo Space & Storage: 11/15

The standard-wheelbase Navigator has 19.3 cubic-feet of space behind the third row of seats when they’re upright. The long wheelbase Navigator L has 34.3 cubic-feet of room back there. Fold that third row and the Navigator has 57.5 cubic-feet (and up to 63.6 cubes in certain configurations) and the L has a monstrous 73.3 cubic-feet. 

That’s a bit less space than the gaping Escalade offers (regular length or long-wheelbase which grows to 72.9 cubes with the third row folded down) and the Grand Wagoneer L (85.3), but it’s certainly more than the Mercedes GLS (54.2) or the BMW X7 (48.8). 

Being a luxury SUV, both the second and third row of seats fold flat at the touch of a button. And parents take note: The second row of seats can move up and out of the way to give access to the third row without collapsing, which means you can leave a car seat in the second row and still move it out of the way when loading or unloading passengers. 

Is the 2023 Lincoln Navigator Worth it? Which Navigator is the Best Value?

Based on what the competitive set offers for similar money, the smartest play for Navigator buyers is to opt for the base model, which stickers for $81,420, including destination. This trim gives you all of what makes the Navigator great (stout powertrain, meaningful amenities and impressive safety features) without veering too far into high-priced territory better suited to more luxurious rivals.

The next trim up—Reserve—adds more than $11,000 to the price of the Navigator, without significant changes to the overall experience. The Black Label is then another $17,000 more, and again, it doesn’t change the experience nearly enough to justify the price leap. 

The $100,000-plus world for luxury SUVs is particularly cutthroat and unfortunately for the Lincoln, rivals from Mercedes and BMW are far better at meeting the considerable needs of those buyers.

For 2022 Navigator buyers waiting for their order, Lincoln is offering a $5,000 rebate to a “small number of Lincoln Navigator clients” whose 2022 vehicle will be converted to a 2023. The rebate covers the price increase.

Performance: 13/15

All Navigator models come with a 3.5-liter, twin-turbocharged V6 that makes 440 horsepower and 510-pound-feet of torque. It’s paired with a 10-speed automatic transmission and either rear-wheel-drive or four-wheel-drive.

Don’t let the V6 fool you when its rivals offer V8s: This is an impressively healthy and robust powertrain. The engine never indicates it’s not a burly V8; there’s always plenty of rich torque at any speed, and turbo lag doesn’t exist. The transmission it’s paired with offers seamless and well-timed shifts and is alway ready to serve up a nice dollop of grunt. 

The V6 also doesn’t shy away from towing duties, offering as much as 8,700 pounds of towing capacity on the regular wheelbase model with rear-wheel drive. Even the 8,100-pound abilities of the least-capable Navigator (long-wheelbase model in four-wheel drive) top those of most Escalade models. 

Американский роскошный бренд представил полноразмерный кроссовер Lincoln Navigator 2022 модельного года. Новинка получила огромную переднюю часть кузова, а также множество самых передовых технологий.

Обновленный Lincoln Navigator 2022 года представлен. Новинка получила новую переднюю и заднюю часть, а также расширенный список доступных технологий. Это обновление в середине цикла, поэтому кроссовер построен имеет те же основы, что и его предшественник. Зато появились новые функции, такие, как вождение без рук и беспроводные обновления.

Носовая часть Navigator стала значительно больше в размерах благодаря полностью обновленному переднему бамперу, на котором размещается увеличенная версия фирменной решетки Lincoln, переходящая низко в новую лицевую панель.

 

На тестах замечен загадочный электрический Lincoln на базе Ford Mustang Mach-E

По бокам решетки расположены новые фары с адаптивным пиксельным проектором, а сзади вы найдете новые 3D светодиодные задние фонари с отделкой, которая в основном перевернута по сравнению с предыдущей версией модели. 
 Центральный сенсорный экран имеет размеры 13,2 дюйма. Между сиденьями второго ряда установлен новый цифровой экран с диагональю 5,8 дюйма, позволяющий пассажирам управлять звуком, климатом и настройками сидений. 
 Теперь водители обновленного кроссовера могут пользоваться функции вождения без помощи рук с комплексом ActiveGlide. Дополнительная технология помощи водителю работает на огромном количестве одобренных автомагистралей в Северной Америке, используя множество камер и датчиков, как для наблюдения за дорогой, так и для наблюдения за водителем. 2022 Navigator также получает систему помощи при перекрестке и Active Park Assist 2.0 в качестве стандартного оборудования для всего диапазона, в то время как Trailer Reverse Guidance добавляет больше камер для работы с Pro-Trailer Backup Assist, и все они управляются с помощью шкалы для облегчения буксировки.
Адаптивная подвеска новинки использует дюжину датчиков и камер для наблюдения за движением внедорожника и прогнозирования неровностей дороги. Основываясь на этой информации, подвеска настраивается до 100 раз в секунду для более плавной езды. Покупателям также будет предложен 3,5-литровый двигатель EcoBoost V6 с двойным турбонаддувом.
Не так давно, наше издание писало о том, что Lincoln представил полноразмерный юбилейный концепт. Пресс-служба премиального бренда Lincoln опубликовала несколько эскизов на полноразмерный концепт автомобиля будущего. «Он идеально будет сочетаться с другими роскошными автомобилями GT на мероприятии Пеббл-Бич в этом году» — говорится в релизе.

Style & Design: 7/10

The Navigator’s overall look and execution is generally on par with the rest of the full-size luxury SUV segment. Build quality is excellent, while the materials (chrome accents, open-pore wood, supple leather) are impressive, but not class-leading. The Navigator tries to belie its Ford roots (remember it’s based on the Expedition SUV) in certain areas, particularly the hard, cheap plastics used in the lower door trim and on interior panels in the third row of seats. These are issues you’ll never find on a BMW or Mercedes. That said, the Navigator’s interior design is starting to show its age, relative to rivals, all of which are newer and more modern.

The exterior design is more of the same; it passes muster as a large, expensive SUV but its look hasn’t evolved enough throughout this generation’s lifespan to truly stay contemporary. Overall, the Navigator will likely please existing Lincoln and Ford customers, but it likely won’t convince someone new to the brand that they should choose it over a Cadillac, Mercedes, BMW or even the Grand Wagoneer.

Like its Cadillac Escalade competitor, the Navigator rides on a truck platform, giving it more interior space but less refinement than unibody rivals from BMW and Mercedes-Benz.  Lincoln

Safety & Driver Assistance Tech: 11/15

The Lincoln Navigator hasn’t been tested by the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), but it has consistently achieved five-star scores in the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) new car assessment program. 

All Navigator models come standard with Lincoln Co-Pilot 360 2.0, a suite of active safety features including adaptive cruise control with stop-and-go capabilities, lane-centering assist, and speed-limit sign recognition, cross-traffic alerts with automatic braking, pre-collision alerts and braking with pedestrian detection, lane-keep assist, blind-spot assist and parking sensors.

The mid-grade Reserve trim and the high-end Black Label trim also come standard with Lincoln’s hands-free driving system called ActiveGlide. This system was useful and helpful for bouts of hands-free highway driving but it doesn’t match the sophistication of General Motors’ Super Cruise system that’s offered on a variety of Cadillac, GMC and Chevy models. Its communication to the driver about its status was lacking as was its ability to accurately stay in the center of the lane.

The seven-passenger Navigator offers heated and cooled second-row captain’s chairs, a pair of entertainment screens and a large center console. The Navigator can be optioned with a second-row bench-seat for eight-passenger capacity.  Lincoln

Безопасность и системы помощи водителю

Navigator не скупится на технологии безопасности. Одной из новых стандартных функций безопасности для 2022 года является Intersection Assist, которая обнаруживает встречный транспорт при попытке совершить левый поворот. Если он почувствует потенциальное столкновение, то предупредит водителя и включит тормоза. Также в стандартную комплектацию входит система Active Park Assist 2.0, которая может помочь водителю в ситуации, если кто-то припарковался слишком близко. Другие стандартные функции включают автоматическое экстренное торможение, обнаружение пешеходов, предупреждение переднего столкновения и автоматические фары.

И последнее, но не менее важное: Lincoln предлагает ActiveGlide — полуавтономную систему, которая позволяет водителям управлять Navigator без рук на определенных участках шоссе. Она включает в себя адаптивный круиз-контроль stop-and-go с технологией центрирования полосы движения и распознаванием знаков скорости

Кроме того, камера в комбинации приборов отслеживает взгляд и положение головы, чтобы убедиться, что водитель уделяет внимание дороге

Но работает она пока не всегда идеально. Основная функция удобна, но некоторые повороты автомобиль проходит жестко. ActiveGlide иногда поворачивает слишком поздно и резко, раскачивая автомобиль больше, чем бы хотелось. Некоторые предварительно нанесенные на карту маршруты просто слишком сложны: система просит положить руки на руль и взять управление водителю, возобновляя полный контроль после того, как сложный участок пройден.

Камера слежения за движением глаз ActiveGlide тоже не любит, когда слишком долго водитель смотрит в одну и туже точку, каждые пару минут выбрасывая предупреждения «следи за дорогой», заставляя качать головой, чтобы показать машине, что я не сплю и смотрю на дорогу. ActiveGlide делает в целом похвальную работу за исключением этих случаев.

Lincoln Navigator 2022 12,0-дюймовая цифровая приборная панель и проекционный дисплей

Infotainment: 14/15

The Navigator offers one screen size for its infotainment system. Measuring in at 13.2 inches, it’s a center-mounted touchscreen that offers wireless Apple CarPlay and Android Auto and Ford’s SYNC 4 interface. The system works well, with clear menus and easy-to-find functions; it also integrates CarPlay without obscuring other screen functions at the same time. 

There are also some physical knobs and buttons below the screen that control things like the volume or the tuning, which is a welcome respite from the screen-only world that so many luxury brands are incorporating. Many of the climate control functions are also controlled by physical buttons, giving the Navigator a savvy blend of tech and tradition. The Navigator also has three USB-A and C ports for the front two rows plus another two in the third row. 

The Black Label also comes standard with a head-up display that includes a display of the status of the ActiveGlide hands-free driving system, which helps with the functionality of the system overall.  All Navigators also come with a standard 12-inch digital display for the instrument panel, one that’s configurable to display a variety of info, depending on the driver’s preferences.

Cargo space is impressive behind the third row of seats, which fold at the touch of a button for even more space. The Navigator also comes in a long wheelbase version, which adds another 15 cubic-feet of space behind the third row.  Lincoln

Comfort & Room: 13/15

The inside of the Navigator promises exactly the type of coddling, sumptuous comfort you’d expect in a full-size SUV that crosses the $100,000 threshold. It’s quiet, well-built and comfortable at all speeds and in all circumstances. The Navigator excels at offering both people and cargo more than enough space, no matter which row they’re confined to. Room in this Lincoln generally beats rivals from Jeep, BMW and Mercedes and keeps up with the Escalade. 

Front passengers get 24-way adjustable seats on the Reserve trim, while Black Label buyers get 30-way seats up front. That sounds excessive until you dial the settings just right and realize what all the fuss is about. These seats do wonders on long road trips and help the miles melt away.

The second row of seats by default is two captain’s chairs (making the Navigator a seven-seater) with a large center console between them. The seats are wonderfully comfortable and supportive, and they move fore and aft and they recline. For people who want a true eight-passenger SUV, Lincoln offers an optional bench seat in this second row.

Third-row seating isn’t the penalty box here that it is in other large SUVs: The floor is both low (so your knees aren’t in your chest) and flat so three people can sit across. This means adults (not just small kids) can spend meaningful time in the third row without complaining.  

Общее впечатление

Navigator, возможно, лучший автомобиль, который Lincoln создает в настоящее время. Не зря он занимает первое место в рейтинге МоторТренд среди полноразмерных роскошных автомобилей. Интерьер и экстерьер выполнены с заметным шиком и уникальным стилем, внушительным видом и высококачественными материалами.

Внутри автомобиль чрезвычайно удобен для людей во всех трех рядах. Сиденья Perfect Position с регулировкой в 30 направлениях удивительно удобны, а их массажная функция расслабляет не хуже, чем все, что мы использовали в Mercedes-Benz. Также есть множество мест для хранения вещей, будь то под подлокотником, в дверном кармане или на массивном лотке под климат-контролем.

Lincoln Navigator 2022 Интерьер

Большой Lincoln обеспечивает вождение, достойное автомобиля класса люкс. Со стандартным твин-турбо V-6 авто разгоняется без усилий, а управление удивительно точное. Тем не менее, качество езды не такое мягкое, как у некоторых конкурентов, а если вы выбираете 22-дюймовые колеса, то ситуация становится еще хуже.

Lincoln Navigator 2022, 22-дюймовые колеса

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Наши машины
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: