Security systems of the new Nissan Sentra Nismo
Nissan cars have been and remain one of the safest in the class, as evidenced by a whole arsenal of modern assistants and systems responsible for the safety of passengerswhich are available for the Sentra Nismo sedan. Among them:
- Anti-lock braking system;
- Two-stage frontal and «regular» side airbags;
- Passenger recognition and seat belt information system;
- EBD system;
- Rollover sensors and inflatable airbags in the roof area;
- Dynamic Engine Control (VDC);
- Traction Control System (TCS);
- 3-point seat belts;
- Mounts for installing child seats LATCH;
- Childproof door locks;
- Tire Pressure Monitoring System (TPMS);
- Engine immobilizer;
- Rear view camera;
- Automatic door locking system while driving;
- Cruise control;
- Autonomous deceleration technology;
- Cross Traffic Information System behind the vehicle;
- Tracking sensors for «dead» zones;
- LED running lights;
- Performance brakes;
- LED high beam headlights;
- Lighting sensors and more.
The car body is not only made with the active use of high-strength steel, but also supplemented with zones of programmed lateral and frontal crumpling.
Технические характеристики Nissan Sentra 2019 года
Говоря о технических характеристиках Ниссан Сентра 2019-го, следует отметить, что они практически не менялись. Двигатель оснащен двумя типами трансмиссия: 5-ступенчатой механической коробкой или вариатор. Спортивный дух машина может и не проявить, но вот отменную динамику показать способна. Спереди предусмотрена независимая подвеска MacPherson, сзади -полузависимая. Комфорт при передвижении по российским дорогам добавляют установленные стабилизаторы поперечной устойчивости. Если говорить о цене на Ниссан Сентра 2019-го, представленной на фото, то она находится в легком доступе для среднестатистического жителя России.
Базовая версия машины потребует всего лишь 680 000 рублей. Она имеет довольно солидное оснащение: передние подушки безопасности; система ESP; кондиционер; регулировка руля в 2-х положениях; электрические стеклоподъемники; электрозеркала с подогревом; подогрев сидений. Цена на Ниссан Сентра 2019 года в других комплектациях колеблется от 750 000 рублей до 860 000 рублей. Такая сумма предусматривает обширный опциональный набор, который предусматривает дополнительные опции: салон из кожи; климат-контроль 2-х зонный; датчик дождя; датчик света; навигационную систему; камеру заднего вида; систему доступа smart key. Цена максимальной комплектации для Российских автовладельцев будет составлять 1 200 550 рублей.
Price and configuration options for Nissan Center Nismo 2017-2018
Today, the Nissan Sentra Nismo is widely represented in the North American market, where it is quite popular among young people who want to get a roomy and practical car with good dynamic and driver capabilities.
Although we must admit that in terms of handling, the car is noticeably inferior to such models as the Honda Civic, Mazda 3 and Ford Focus, each of which has special «heated» versions in its arsenal.
Regardless of the type of pre-installed transmission (6-speed manual transmission or Xtronic CVT), the price of a car in the United States starts at $ 25.84 thousand (about 1.7 million rubles at the exchange rate at the time of this writing). For this money, a potential sedan buyer gets:
- Original light-alloy wheels «Nismo» R18;
- Aerodynamic body kit «Nismo»;
- First row sports seats;
- Special Nismo tachometer design;
- Proprietary CVTCS intake and exhaust valve control system;
- 11.7 «front and 11.5» rear disc brakes;
- Braking assistant;
- Systems ABS and EBD;
- Intelligent head light system;
- LED front and rear optics, including LED running lights;
- Heated, electrically adjustable exterior mirrors with LED turn signals;
- NissanConnect multimedia system with 7 «-display;
- Rear view camera;
- The function of starting the engine from the button;
- Two-zone climate;
- Cruise control;
- Combined interior trim;
- Alcantara steering wheel and genuine leather gear knob;
- Premium acoustics BOSE with 8 «speakers»;
- Dynamic Engine Control (VDC);
- Traction Control System (TCS);
- 3-point seat belts;
- Mounts for installing child seats LATCH;
- Childproof door locks;
- Tire Pressure Monitoring System (TPMS);
- Engine immobilizer, etc.
As an option, the car offers:
- Winged metal pedals;
- In-salon frameless mirror with auto-dimming function;
- Nismo interior mats;
- Support for Nissan WiFi technology and much more.
Recall that the 6-generation Nissan Sentra was officially presented in Russia, however, due to low demand, the manufacturer decided not to bring the new generation of the model to the domestic market. But even if it did, we certainly would not have a charged version of «Nismo».
Conclusion
Nissan Sentra Nismo is an attractive and well-equipped car with a spacious and roomy interior, as well as good dynamic and driving qualities for relatively little money.
Nissan
Nismo’s appearance
The new Nissan Sentra Nismo has a strong and modern appearance that differs only slightly from the standard version.
«Muzzle» of the machine It sports expressive headlights with built-in «daw» LED daytime running lights, a stylish V-shaped radiator grille and a modified front bumper, represented by a large air intake, LED fog sections and aerodynamic elements painted in bright red.
Assembled and knocked down profile Circular wheel arches, sporty side skirts, a domed roof and original 18-inch wheels wrapped in special Bridgestone Potenza tires attract the eye.
The feed of the charged sedan It is represented by large lampshades for the side lights, a small spoiler on the luggage compartment lid and a monumental bumper, which houses an exhaust barrel and a sports diffuser with bright red accents.
External dimensions of Nissan Sentra Nismo have the following parameters:
Length, mm | 4622 |
Width, mm | 1752 |
Height, mm | 1473 |
Wheelbase, mm | 2692 |
The exact height of the ground clearance is not announced by the manufacturer, but according to data from unofficial sources, the «heated» version of the sedan is slightly lower than its civilian modification. It is also worth mentioning that the car has a good wind resistance coefficient equal to 0.29 Cx.
Potential buyers are offered a choice between 8 different body colors, among which the colors Deep Blue Pearl, Scarlet Ember Tintcoat and Red Alert look especially impressive.
2018 Nissan Sentra обрезки
S
2018
Front-wheel drive
Doors
Seats
$ 15,898.0
Horsepower: 130hp
Top Speed:
0 — 60mph:
Fuel — City: 8.1 L/100km
Fuel — Highway: 6.3 L/100km
Weight: 1398 kg
SV
2018
Front-wheel drive
Doors
Seats
$ 20,258.0
Horsepower: 130hp
Top Speed:
0 — 60mph:
Fuel — City: 8.1 L/100km
Fuel — Highway: 6.3 L/100km
Weight: 1398 kg
SV Midnight Edition
2018
Front-wheel drive
Doors
Seats
$ 21,258.0
Horsepower: 130hp
Top Speed:
0 — 60mph:
Fuel — City: 8.1 L/100km
Fuel — Highway: 6.3 L/100km
Weight: 1398 kg
Nismo
2018
Front-wheel drive
Doors
Seats
$ 26,198.0
Horsepower: 188hp
Top Speed:
0 — 60mph:
Fuel — City: 9.4 L/100km
Fuel — Highway: 7.8 L/100km
Weight: 1398 kg
SR Turbo
2018
Front-wheel drive
Doors
Seats
$ 22,298.0
Horsepower: 188hp
Top Speed:
0 — 60mph:
Fuel — City: 8.9 L/100km
Fuel — Highway: 7.3 L/100km
Weight: 1398 kg
Specifications 2018-2019 Nissan Sentra Nismo
The engine compartment of the Nissan Sentra Nismo houses a 1.6-liter four-cylinder turbo petrol engine borrowed from the Sentra SR-Turbo version. Its power is 188 «horses», and the maximum available torque reaches 240 Nm.
The engine can be coupled with a 6-band «mechanics» or a specially tuned Xtronic variator. Unfortunately, the exact dynamic characteristics of the charged sedan are not announced, but if you believe the data from unofficial sources, it takes a little more than 8 seconds for the car to accelerate from 0 to 100, and the maximum speed exceeds 205 km / h.
For comparison, the civilian version of the Nissan Sentra accelerates to a hundred in a little over 10 seconds. and can reach a maximum speed of 192 km / h. Average fuel consumption is stated at around 7.8-8.2 liters, depending on the type of pre-installed transmission.
«Warmed» Sentra Nismo is located on a similar conventional Sentra platform, while the manufacturer changed the characteristics of the front springs, and all shock absorbers were replaced with gas-filled ones. In addition, the sedan has got more responsive steering and reconfigured electric power-assisted settings, which allows for real driving pleasure.
For braking the car, disc brakes with an increased diameter (front with a ventilation system) are responsible.
Interior design of the new Nissan
Salon Nissan Sentra Nismo, despite its outward simplicity, looks modern and stylish. Inside, high-quality finishing materials prevail, and the fit of the interior elements, as well as the ergonomics of the workplace, is at a very high level by the standards of the class.
Driver’s seat represented by a plump three-spoke multifunction steering wheel and a laconic dashboard, pleasing with the presence of not only well-read dials, but also a small LCD monitor of the trip computer. The central dashboard houses the NissanConnect multimedia and information system with a 5.8 «touchscreen» TV «and an intuitive climate control unit.
The interior of the charged version of the Nismo can be distinguished from the standard one by the presence of a red insert on the tachometer dial, a sports steering wheel with a zero position indicator, decorative impregnations «like carbon fiber» and sports seats with Alcantara trim.
First row ridersAs it was just noted, we got sports seats with well-felt lateral support, a wide range of adjustments and “Nismo” nameplates.
Between the seats is a transmission tunnel, on which the manufacturer places an armrest, a pair of cup holders, a parking brake lever, seat heating activation buttons and a gearbox selector.
Rear passengers offered a fairly comfortable sofa that can accommodate three riders. True, a very high central tunnel can deliver tangible discomfort to the central passenger.
The luggage compartment is located behind the backs of the rear seats, and although the exact volume of the luggage compartment is not announced by the manufacturer, it is hardly inferior to the spaciousness of the previous generation Sentra, where it was equal to 511 liters. There is a spare wheel and a small set of the minimum necessary tools under the raised luggage compartment floor.
Подборка фото Nissan Sentra 2019 года
Бесступенчатая трансмиссия Jatco тоже адаптировалась к нашим условиям. Конструктивно трогать ее не стали, а настройки блока управления были изменены. Это хорошо заметно, если сравнить ту же самую КПП на Кашкай и на Сентре. Седан настроен на более экономичную езду, что, конечно, понравится нашей публике. Средний расход 95-го бензина у Nissan Sentra с вариатором плещется в районе 7 литров. Однако стоит учитывать, что эта парочка, 1,6-литровый мотор и вариатор, терпеть не могут активной езды, поэтому если горячий водитель будет навязывать автомобилю свои правила игры, бак будет сохнуть очень быстро. С таким темпераментом лучше купить Сентру из Европы с пробегом.
На ней будет установлен 1,8-литровый бензиновый атмосферник и стандартный гидромеханический автомат. Платформа нового Nissan Sentra 2019 модельного года тоже не блещет новизной, но постоянно совершенствуется. Она существует с 2002 года и разрабатывалась, как универсальная тележка для очень многих автомобилей альянса Рено/Ниссан. Вся грядка автомобилей Ниссан и частично Рено бюджетного сегмента рынка построено именно на этой платформе. Спереди стоит стандартный МакФерсон, сзади торсионная балка. Разница в подвесках кроссоверов и седанов заключается только в настройках.
Интерьер Nissan Sentra 2019 года
Салон хэтчбека Nissan Sentra 2019 года, который вы можете видеть на фото, меня приятно удивил. Здесь много свободного пространства. Интерьер отличается прекрасной эргономикой, отменным качеством материалов и добротной сборкой. Однако, каких-либо причудливых элементов и оригинальных выкрутасов вы здесь не найдете. Все достаточно просто и лаконично как у Nissan Almera 2019. Вместе с тем я хочу отметить новое рулевое колесо, которое стало удобным. Оно имеет регулировку в двух направлениях. Центральная консоль смотрится мощно и солидно. Положение некоторых кнопок на ней поменялось, что стало особенно удобным для водителя.
Рулевая колонка имеет регулировку по высоте и вылету. Не понравились мне передние кресла. Они имеют неудобную конструкцию, а боковые поддержки практически отсутствуют. Даже на незначительных поворотах водитель и передний пассажир могут просто вылететь из таких кресел. Багажное отделение новичка составило 511 литров. Вроде бы достаточно, но когда начинаешь загружать багаж, понимаешь, что этого объема мало. Оснащение автомобиля престижное. В него вошли: система климат-контроля; система навигации; камера заднего вида; иммобилайзер.
Интересное о Nissan Sentra 2019 года
На автосалоне в Лос-Анджелесе 2019 компания Nissan представила “заряженную” версию седана Sentra от придворного ателье Nismo. Такая модификация получила агрессивный боди-кит, более мощный мотор и особые настройки подвески. Снаружи отличить Ниссан Сентра Нисмо (2019) от обычного седана можно по красным акцентам с оформлении экстерьера, другому переднему бамперу, широким боковым “юбкам”, заднему диффузору и особым 18-дюймовым колесным дискам, “обутым” в резину Bridgestone Potenza. Каталог Nissan Для отделки интерьера японцы использовали алькантару и стилизованные под карбон декоративные вставки. Кроме того, салон “заряженной” модификации Сентры получил спортивный руль с отметкой нулевого положения.
В движение новый Nissan Sentra Nismo 2019 приводит 1,6-литровый бензиновый двигатель от версии Sentra SR Turbo. Его отдача составляет 188 л.с. и 240 Нм крутящего. Движок может работать как в паре с шестиступенчатой механикой, так и со специально настроенным вариатором Xtronic. Динамические характеристики новинки пока не называются. Изменениям подверглась и подвеска седана. Японцы установили другие амортизаторы и пружины, а также слегка занизили дорожный просвет. Дополнительно автомобиль получил более отзывчивое рулевое управление с измененными настройками электроусилителя и увеличенные тормозные диски. Информации о точной дате начала продаж Ниссан Сентра от Nismo пока нет, а цена на него будет начинаться примерно от 25 000 долларов.
Price and configuration options for Nissan Center Nismo 2017-2018
Today, the Nissan Sentra Nismo is widely represented in the North American market, where it is quite popular among young people who want to get a roomy and practical car with good dynamic and driver capabilities.
Although we must admit that in terms of handling, the car is noticeably inferior to such models as the Honda Civic, Mazda 3 and Ford Focus, each of which has special «heated» versions in its arsenal.
Regardless of the type of pre-installed transmission (6-speed manual transmission or Xtronic CVT), the price of a car in the United States starts at $ 25.84 thousand (about 1.7 million rubles at the exchange rate at the time of this writing). For this money, a potential sedan buyer gets:
- Original light-alloy wheels «Nismo» R18;
- Aerodynamic body kit «Nismo»;
- First row sports seats;
- Special Nismo tachometer design;
- Proprietary CVTCS intake and exhaust valve control system;
- 11.7 «front and 11.5» rear disc brakes;
- Braking assistant;
- Systems ABS and EBD;
- Intelligent head light system;
- LED front and rear optics, including LED running lights;
- Heated, electrically adjustable exterior mirrors with LED turn signals;
- NissanConnect multimedia system with 7 «-display;
- Rear view camera;
- The function of starting the engine from the button;
- Two-zone climate;
- Cruise control;
- Combined interior trim;
- Alcantara steering wheel and genuine leather gear knob;
- Premium acoustics BOSE with 8 «speakers»;
- Dynamic Engine Control (VDC);
- Traction Control System (TCS);
- 3-point seat belts;
- Mounts for installing child seats LATCH;
- Childproof door locks;
- Tire Pressure Monitoring System (TPMS);
- Engine immobilizer, etc.
As an option, the car offers:
- Winged metal pedals;
- In-salon frameless mirror with auto-dimming function;
- Nismo interior mats;
- Support for Nissan WiFi technology and much more.
Recall that the 6-generation Nissan Sentra was officially presented in Russia, however, due to low demand, the manufacturer decided not to bring the new generation of the model to the domestic market. But even if it did, we certainly would not have a charged version of «Nismo».
Conclusion
Nissan Sentra Nismo is an attractive and well-equipped car with a spacious and roomy interior, as well as good dynamic and driving qualities for relatively little money.
Nissan
Interior design of the new Nissan
Salon Nissan Sentra Nismo, despite its outward simplicity, looks modern and stylish. Inside, high-quality finishing materials prevail, and the fit of the interior elements, as well as the ergonomics of the workplace, is at a very high level by the standards of the class.
Driver’s seat represented by a plump three-spoke multifunction steering wheel and a laconic dashboard, pleasing with the presence of not only well-read dials, but also a small LCD monitor of the trip computer. The central dashboard houses the NissanConnect multimedia and information system with a 5.8 «touchscreen» TV «and an intuitive climate control unit.
The interior of the charged version of the Nismo can be distinguished from the standard one by the presence of a red insert on the tachometer dial, a sports steering wheel with a zero position indicator, decorative impregnations «like carbon fiber» and sports seats with Alcantara trim.
First row ridersAs it was just noted, we got sports seats with well-felt lateral support, a wide range of adjustments and “Nismo” nameplates.
Between the seats is a transmission tunnel, on which the manufacturer places an armrest, a pair of cup holders, a parking brake lever, seat heating activation buttons and a gearbox selector.
Rear passengers offered a fairly comfortable sofa that can accommodate three riders. True, a very high central tunnel can deliver tangible discomfort to the central passenger.
The luggage compartment is located behind the backs of the rear seats, and although the exact volume of the luggage compartment is not announced by the manufacturer, it is hardly inferior to the spaciousness of the previous generation Sentra, where it was equal to 511 liters. There is a spare wheel and a small set of the minimum necessary tools under the raised luggage compartment floor.
Салон Nissan Sentra 2019 года
Салон 2019 Nissan Sentra это то самое место, где вы полностью осознаете, какой длинный путь преодолела это модель с момента своего появления. Во, первых, выглядит он гораздо приятнее, благодаря спортивному рулю и новому информационному TFT-дисплею. Во-вторых, обивка сидений стала мягче. Как и раньше, садиться и выходить из машины легко, благодаря широко отрывающимся дверям, а для ног задних пассажиров доступно 95 см пространства. Теперь вы можете полностью сложить переднее пассажирское сиденье и, сложив раздельное 60/40 заднее сиденье, поместить внутрь доску для серфинга средних размеров ну или несколько мешков картошки.Как и другие автопроизводители, Nissan укомплектовал новую модель самой современной электроникой.
Опциональный пакет активной безопасности включает в себя экстренное торможение (до 32 км/ч), контролируемое радаром оповещение о слепых зонах, оповещение о заднем пересекающем движении и даже активный круиз-контроль. Цифровая развлекательная система совместима с Apple iPhone и включает в себя распознавание голоса Siri и 5,8-дюймовый центральный дисплей с навигатором. С другой стороны, Nissan постарался уменьшить цену, поэтому ассистент полосы в комплект не входит, а развлекательная система поддерживает только устройства Apple.
Nismo’s appearance
The new Nissan Sentra Nismo has a strong and modern appearance that differs only slightly from the standard version.
«Muzzle» of the machine It sports expressive headlights with built-in «daw» LED daytime running lights, a stylish V-shaped radiator grille and a modified front bumper, represented by a large air intake, LED fog sections and aerodynamic elements painted in bright red.
Assembled and knocked down profile Circular wheel arches, sporty side skirts, a domed roof and original 18-inch wheels wrapped in special Bridgestone Potenza tires attract the eye.
The feed of the charged sedan It is represented by large lampshades for the side lights, a small spoiler on the luggage compartment lid and a monumental bumper, which houses an exhaust barrel and a sports diffuser with bright red accents.
External dimensions of Nissan Sentra Nismo have the following parameters:
Length, mm | 4622 |
Width, mm | 1752 |
Height, mm | 1473 |
Wheelbase, mm | 2692 |
The exact height of the ground clearance is not announced by the manufacturer, but according to data from unofficial sources, the «heated» version of the sedan is slightly lower than its civilian modification. It is also worth mentioning that the car has a good wind resistance coefficient equal to 0.29 Cx.
Potential buyers are offered a choice between 8 different body colors, among which the colors Deep Blue Pearl, Scarlet Ember Tintcoat and Red Alert look especially impressive.
Nissan Sentra обзор и история
В 2015 году седан nissan sentra подвергся фейслифтингу, сделав его более стильным и технологичным.
В линейке nissan se-r 2006 все изменилось: как базовая модель, так и high-end v spec получили серию крупных обновлений.
Этот крупный азиатский конгломерат, известный под многими именами, производит автомобили с 1914 года. Сегодня Nissan является третьим по величине автопроизводителем в Японии. Компания Nissan Motor приобрела компанию Datsun в 1933 году, а в 1934 году она получит то имя, которое мы все знаем сегодня.
Первый легковой автомобиль Datsun сошел с конвейера в 1935 году, и довольно скоро Nissan начал экспорт в Австралию. В 1937 году Datsun Type 15 становится первым серийным автомобилем в Японии, который также выпускается в форме мини-пикапа и автофургона.
когда-либо расширяя производство, Nissan решает расширить свою деятельность в США. Этот шаг с 1958 года был сделан благодаря американскому влиянию, которое Nissan оказал на дизайнера Уильяма Р. горхэм. модели, экспортированные в США, представляли собой 1200 седанов с двигателем мощностью 48 л.с., компактный пикап мощностью 37 л.с., который позже стал лидером продаж в 50-х годах.
к тому времени, когда в 60-е годы прокатились по ниссану, Nissan уже сделал себе имя по обе стороны Тихого океана. Теперь компания переходит на другую часть рынка, начиная продавать спортивные автомобили. Сначала это был spl 210, узкий высокий родстер со складывающимся мягким верхом и двигателем мощностью 48 л.с., вскоре модернизированный до версии 85 л.с.
обслуживая американский рынок, Nissan представляет Bluebird с синхронизированной 3-ступенчатой коробкой передач в 1962 году. В секторе бездорожья дебютировал патруль с огромной мощностью, которая позиционировалась как способная «лазить по деревьям». . в 1967 году родстер 2000 года был выпущен на свободу для ничего не подозревающей публики и в мир гонок, который он взял штурмом.
Спортивная линия продолжена в 70-х годах линией «z», одна из которых сохранилась и сегодня. 240z 1970 года становится самым продаваемым спортивным автомобилем в мире, предлагая качество и комфорт по доступной цене. продажи в Америке начинают расти, пока, наконец, в 1975 году Datsun не становится импортером номер 1 в Штатах.
nissan начинает расширяться в 80-х годах, чтобы не отставать от спроса, и открывает новые заводы. И как раз тогда, когда все думали, что Nissan не может стать больше, появляется совершенно новый бренд Nissan, нацеленный на более роскошный сегмент рынка, Infiniti. В 1989 году, когда проект Infiniti только начинал развиваться, материнская компания Nissan праздновала выпуск миллионного автомобиля, построенного в США.
по мере того, как в 90-е годы строятся новые заводы, к линейке добавляются новые модели, чтобы завоевать рынок. седан altima и sentra становятся лидерами продаж как самые продаваемые модели в линейке Nissan. Затем, в 1999 году, пришло время выхода на европейский рынок, Nissan подписывает соглашение с французским производителем Renault, чтобы использовать опыт и сильные стороны друг друга.
В 2002 году концепция z возрождается с появлением 350z, спортивного автомобиля, который быстро покоряет не только автолюбителей, но и специалистов. Рынок внедорожников правильной формы также будет представлен в линейке Nissan с Murano. Теперь ребятам из Nissan, кажется, действительно трудно доказать, что они выпустили GTR, супер-спортивный автомобиль, венец автомобилестроения и инженерии Nissan.
Interior, Comfort, and Cargo
Interior space is possibly the Sentra’s strongest feature. There’s a good amount of headroom and legroom for both front- and rear-seat occupants. But cheap materials spoil the picture. The dash and steering wheel are made of a squishy rubber, and there are small patches of padding for arm cushions, but the rest is a symphony of hard, hollow plastic, designed for the 2000s. Not even the NISMO model, which weakly attempts to spruce up the cabin with random bits of faux carbon-fiber and red accents, can make this an upscale experience. With 15 cubic feet of trunk space, the Sentra is excellent for storage, and a 60/40 split-folding rear seat expands cargo capacity.
Infotainment and Connectivity
The Sentra’s base infotainment system has a 5.0-inch display with standard Bluetooth, USB and auxiliary connectivity, and voice recognition software. Higher trims come with the NissanConnect package that includes such features as a 5.8-inch touchscreen, navigation, eight-speaker Bose audio, and SiriusXM satellite radio. The system responds promptly to commands, but accomplishing tasks such as connecting to Bluetooth forces deep dives into the menus and multiple clicks. These days, Apple CarPlay and Android Auto are essential, and their lack is felt here, especially when nearly every other Nissan offers them.
Engine, Transmission, and Performance
It says something that a car wearing an Eco badge—the Hyundai Elantra—is quicker than the base Sentra. The Nissan’s 130-hp 1.8-liter is slow, and it barks in protest when it’s pushed. The six-speed manual transmission adds a modicum of spice to an otherwise mind-numbing experience, and the continuously variable automatic transmission (CVT) attempts to mimic the shifting feel of a conventional automatic by using simulated fixed ratios. The turbocharged engine, with 188 hp on tap, provides significant improvement in off-the-line speed, response times, and fun, but the models powered by it are too expensive to justify. The Sentra’s tall body tips and rolls in curves, and its steering is devoid of feeling. Although the SR Turbo and NISMO models have firmer suspensions that make the car feel somewhat responsive, the base car has a wafty demeanor that fails to forge the all-important driver-car connection.
Specifications 2018-2019 Nissan Sentra Nismo
The engine compartment of the Nissan Sentra Nismo houses a 1.6-liter four-cylinder turbo petrol engine borrowed from the Sentra SR-Turbo version. Its power is 188 «horses», and the maximum available torque reaches 240 Nm.
The engine can be coupled with a 6-band «mechanics» or a specially tuned Xtronic variator. Unfortunately, the exact dynamic characteristics of the charged sedan are not announced, but if you believe the data from unofficial sources, it takes a little more than 8 seconds for the car to accelerate from 0 to 100, and the maximum speed exceeds 205 km / h.
For comparison, the civilian version of the Nissan Sentra accelerates to a hundred in a little over 10 seconds. and can reach a maximum speed of 192 km / h. Average fuel consumption is stated at around 7.8-8.2 liters, depending on the type of pre-installed transmission.
«Warmed» Sentra Nismo is located on a similar conventional Sentra platform, while the manufacturer changed the characteristics of the front springs, and all shock absorbers were replaced with gas-filled ones. In addition, the sedan has got more responsive steering and reconfigured electric power-assisted settings, which allows for real driving pleasure.
For braking the car, disc brakes with an increased diameter (front with a ventilation system) are responsible.
Security systems of the new Nissan Sentra Nismo
Nissan cars have been and remain one of the safest in the class, as evidenced by a whole arsenal of modern assistants and systems responsible for the safety of passengerswhich are available for the Sentra Nismo sedan. Among them:
- Anti-lock braking system;
- Two-stage frontal and «regular» side airbags;
- Passenger recognition and seat belt information system;
- EBD system;
- Rollover sensors and inflatable airbags in the roof area;
- Dynamic Engine Control (VDC);
- Traction Control System (TCS);
- 3-point seat belts;
- Mounts for installing child seats LATCH;
- Childproof door locks;
- Tire Pressure Monitoring System (TPMS);
- Engine immobilizer;
- Rear view camera;
- Automatic door locking system while driving;
- Cruise control;
- Autonomous deceleration technology;
- Cross Traffic Information System behind the vehicle;
- Tracking sensors for «dead» zones;
- LED running lights;
- Performance brakes;
- LED high beam headlights;
- Lighting sensors and more.
The car body is not only made with the active use of high-strength steel, but also supplemented with zones of programmed lateral and frontal crumpling.