Mercedes-benz gla 2021 года

Мерседес gla 250 4matic: фото, технические характеристики, клиренс

Comfort & Room: 13/15

The GLA has plenty of space for the driver and front passenger, and the seats have sufficient adjustments to find one’s preferred position. The MB-Tex simulated leather upholstery is convincing to the touch and breathable on hot days. An optional multi-contour seat with more adjustments is available, as are heating and ventilation. 

The rear seats have enough head- and legroom for average-sized adults and compare quite favorably against rivals. The GLA provides 38.1 inches of headroom and 38 inches of legroom in the back, which is nearly as much s the GLB and Alfa Tonale. The BMW X1 has 39.3 inches of rear headroom but just 37 inches of legroom. Meanwhile, the Audi Q3 brings up the rear with 37.6 inches of headroom and 36.1 inches of legroom. Lexus’ UX is way behind with a paltry 33.1 inches of rear legroom and 36.3 inches of headroom.

Safety and Driver-Assistance Features

Automated emergency braking is standard across the range, but more advanced driver-assistance features such as adaptive cruise control and lane-keeping assist will require adding the optional Driver Assistance package. For more information about the GLA-class’s crash-test results, visit the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) websites. Key safety features include:

  • Standard automated emergency braking with pedestrian detection
  • Available lane-departure warning with lane-keeping assist
  • Available adaptive cruise control with a lane-centering feature

Экстерьер

Дизайн GLA 250 Мерседес не только функционален, но и очень красив. Передние фары с функцией High Performance имеют большой угол охвата, что улучшает обзор и повышает безопасность ночью. Линзы имеют способность поворачивать пучок света за направлением колес, подсвечивая темные повороты, а также способны вырезать часть света, чтобы не слепить впереди идущий автомобиль. Решетка радиатора покрыта карбоном с хромированными вставками и большой трехлучевой звездой посередине.

Пороги и низ бампера выполнены из специального защитного пластика black, что в очередной раз подчеркивает внедорожные качества автомобиля. Спойлер расположен как продолжение крыши. Резина 18 диаметра. ГЛА-Класс отличается большим выбором легкосплавных дисков, с хромированным или матовым черным напылением. Линии кузова, несмотря на небольшой размер достаточно агрессивны, задние фонари большие, с яркими диодными огнями.

Interior, Comfort, and Cargo

One of the chief complaints about the previous-generation GLA-class was its cramped interior. Mercedes has rectified that with the new generation model. Rear-seat passengers are treated to almost five inches of additional legroom, as well as increased space for shoulders and elbows. This will help the GLA-class compete more directly with key rivals such as the Audi Q3, BMW X1, and Volvo XC40. Interior materials look upscale, and the layout of controls and climate-control vents is similar to what we see on the GLB-class, with a column-mounted shifter, center-console-mounted infotainment controller, and circular vents along the dashboard. Cargo capacity is increased compared with the old model and the rear seats fold flat; the cargo floor is now flush with that of the sill, which should make sliding bulkier items in and out of the trunk easier. In our testing, the GLA250 fit six of our carry-on suitcases behind the rear seat, one more than what we fit in the last generation model.

View PhotosMercedes-Benz

Технические характеристики

Размеры кузова (габариты)
Тип кузова Кроссовер
Количество дверей 5
Количество мест 4
Длина автомобиля 4417 мм
Ширина 1804 мм
Высота 1494 мм
Объем багажника, минимальный 421 л
Подвеска, тормоза, шины
Колесная база 2 690 мм
Дорожный просвет (клиренс) н.д.
Колея передняя 1 569 мм
Колея задняя 1 560 мм
Передняя подвеска независимая, типа McPherson, со стабилизатором поперечной устойчивости
Задняя подвеска независимая, многорычажная, со стабилизатором поперечной устойчивости
Передние тормоза дисковые вентилируемые
Задние тормоза дисковые
Размер шин (колес) 215/60 R17
Двигатель и разгон
Тип двигателя рядный
Рабочий объем, см³ 1991 см³
Мощность 211 л.с
Расположение спереди, поперечно
Расположение цилиндров R4
Клапанов на цилиндр 4
Время разгона до 100 км/ч, сек 6.5 с
Крутящий момент 350 H*м при 3400 — 4000 об/мин
Максимальная скорость 235 км/ч
Трансмиссия
Привод полный
Тип коробки передач робот (7 ступ.)
Расход топлива и тип
Объем топливного бака 50 л
Тип бензин (аи-95)
Расход на 100 км в городе 8.3 л
Расход на 100 км по трассе 4.8 л

Overview

In the fashion world, high style often comes at the cost of comfort or practicality and the 2023 Mercedes-Benz GLA250 is one of many stylish rides that confirm that principle. We know this because the company’s GLB250 is essentially the same SUV underneath its boxier wardrobe. The GLB’s more sensible shape provides room for a lot more cargo and it even can fit an optional third row of seats. But if you ask us, the GLA250’s sloping roofline and more hatchback-esque look are far sexier. A 221-hp turbocharged four-cylinder delivers adequate power, the handling is engaging enough for most buyers, and the cabin is appropriately fancy, sporting upscale materials and nicely-integrated tech features. You want big driving thrills in this tautly rendered body? Check out the 382-hp GLA45, which we review separately.

…то крылом валы касаясь. Тест-драйв Mercedes-Benz GLA 250 4 Matic

Третьему пассажиру на заднем линии будет неуютно

В сухой и чистой Европе несколько иное понятие о бездорожье, чем у нас, потому они могут смело говорить, что 250-й Фирматик — это полноценный кроссовер даже без пакета офф-роуд. Тут же дорожного просвета недостаточно, чтобы гордо реять. Придется прикасаться красивыми крыльями или обвесами снега или грязи, если все же кто-то решится съехать на этой машине с асфальта. Один-единственное преимущество паркетника перед А-классом в этом смысле — геометрическая проходимость. Истина, она настолько незначительна, что всерьёз говорить о разнице смысла нет. Зато в поведении на асфальте целый привод в комплексе с мотором приличной мощности довольно дерзок и резв. Он рассеет машинку до сотни за семь с небольшим секунд при попутном ветре под жужжание злобного турбированного мотора.

В спортивном режиме трансмиссия срабатывает оперативно и кроссоверные характеристики машины тут уже не воспринимаются, как негативный момент. Конечно, хочется больше динамики и вяще мощности, но для этого существует уже совсем другая комплектация, фактически иная машина — GLA 45 AMG. Здесь будет и 360-сильный двигатель, и совершенно другая, более спортивная подвеска, и 20-дюймовые диски, и другие настройки машины. Да и простой Mercedes-Benz GLA 250 4 Matic может запросто спровоцировать на нарушение скоростного порядка, особенно тех, кто не любит пялиться в спидометр. Скорость в этом автомобиле ощущается немножко по-другому, чем в обычном А-классе.

Если же по недогляду водителя запас топлива в баке будет критическим, система навигации самодействующи начнёт поиск ближайшей заправки, если эта заправка, конечно, привнесена в систему.

Фото багажного отделения

Полный привод работает великолепно и в порядке off-road, и в асфальтовом. Как и на остальных полноприводных Мерседесах, он здесь не постоянный, а подключаемый по нужды. Эта необходимость определяется электроникой. К примеру, на спуске или при резком торможении, кроме АБС будет помогать и целый привод — он перебросит 100% тяги на передние колеса, а двигатель будет трудиться в спецрежиме спуска с горы. В быстрых поворотах тяга распределяется между осями поровну, а при ускорении с целой нагрузкой на переднюю ось приходится только 40% момента. Все остальное многодисковая муфта под управлением электроники отправляет назад.

Safety & Driver Assistance Tech: 9/15

Neither the National Highway Traffic Administration (NHTSA) nor the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) have evaluated the Mercedes-Benz GLA-Class yet. NHTSA did test the closely related GLB 250 4Matic and awarded it a five-out-of-five-star overall rating, with four stars for frontal crash and rollover protection. The front-wheel drive GLB 250 received a four-star overall rating. The European New Car Assessment Program (EuroNCAP), an EU agency that performs similar tests, gives the GLA a five-star overall rating.

Disappointingly, the list of standard safety and driver assistance features is short. Only forward collision warning with automatic emergency braking and blind-spot monitoring are included. The optional Driver Assistance package adds adaptive cruise control, lane-keeping assistance, evasive steering assist (swerves around a hazard when possible) and active speed limit assist, but it costs $1,700 extra. The Parking Assistance package ($1,090) includes a surround-view camera and a semi-automated parking system.

Not surprisingly, the GLB’s safety features are identically structured. The BMW X1 similarly includes lane departure warning, blind-spot monitoring and frontal collision warning as standard with the rest available as options. Lexus, Volvo and Alfa Romeo all offer more standard gear in this department.

For a very small SUV (just 174.6 inches long in AMG form), the GLA is a roomy machine in back, with 38 inches of rear legroom.  Mercedes-Benz

Is the 2023 Mercedes-Benz GLA Worth it? Which GLA is the Best Value?

The 2023 Mercedes-Benz GLA-Class is priced in line with similarly equipped BMW X1 Audi Q3 and Volvo XC40 models, but the X1 offers standard AWD and doesn’t yet have additional trim lines. The GLB-Class costs $2,300 more, but the added cargo capacity justifies the price hike. The Lexus UX costs about $3,500 less while the plug-in hybrid Alfa costs about $3,500 more. Notably, both offer standard AWD like BMW.

We’re confident most buyers would greatly enjoy the base GLA 250 model, though 4Matic AWD is a great addition if for those who seek more traction in inclement conditions. Moreover, we suggest adding the Driver Assistance package to get adaptive cruise control and several other safety features. 

The GLA 35 and GLA 45 AMG variants may be enticing for drivers seeking more excitement, but they significantly move the bottom line, adding approximately $10,000 and $18,000 to the GLA 250’s $38,650 base price. We would also suggest checking out the 2023 BMW X1 since it offers a solid amount of engagement and a muscular design without pushing the price much higher.

Cargo Space & Storage: 9/15

The GLA-Class can accommodate up to 15.4 cubic-feet of cargo behind the rear seats, which is way below average even among very small SUVs. That figure might be respectable for a midsize sedan but not a crossover. On the plus side, the low floor height makes loading heavier objects a little easier. The Mercedes-Benz GLB can hold up to 22 cubic-feet, while the Audi Q3 comes in at 23.7 cubic-feet, BMW taking top honors with 25.7 cubic-feet of cargo area. Similar to passenger space, the Lexus UX trails again with just 21.7 while Alfa Romeo offers 22.9.

Inside, storage for personal items is slightly better than average. The front cupholders feature spring-loaded tabs to better secure smaller beverage containers, and a rubberized tray helps hold phones in place. That tray can also house the optional $200 wireless charging pad. Otherwise, the center armrest bin and door pockets are relatively large.

Infotainment: 14/15

The GLA’s standard 7-inch touchscreen is on the small side, but the optional Premium package ($1,850) bumps it up to 10.25 inches and adds power folding mirrors, keyless entry and start, a hands-free liftgateand a 115-volt AC outlet. The good news is that the screen size doesn’t affect daily operation because the GLA’s MBUX infotainment system is highly refined and intuitive. 

Users can control it by four methods: via the touchscreen, a trackpad on the center console, tracepads on the steering wheel or voice commands. There are also plenty of physical buttons and switches to control climate and secondary functions, reducing distraction while driving. Apple CarPlay and Android Auto are both standard.

The voice commands are helpful in many situations, but they’re only available when the system has access to cloud data. We prefer the console-mounted touchpad, which is significantly better than the notoriously awkward-to-use Lexus Remote Touch. The MBUX system uses on-screen hotspots that can be highlighted with swipes of the touchpad. In the Lexus, it features an on-screen cursor that is difficult to control while in motion. The most unique option is the Multimedia package ($1,300) featuring a navigation system with an augmented reality overlay that illustrates where to turn.

Unfortunately, while it prioritizes passenger space, the GLA falls well short of most of its rivals in the cargo department with a sedan-like 15.4 cubic-feet of volume behind the rear seats.  Mercedes-Benz

Performance: 12/15

The base 2023 Mercedes-Benz GLA 250 is powered by a turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine that generates 221 horsepower and 258 pound-feet of torque. It’s mated to an eight-speed dual-clutch automatic transmission driving the front wheels. The GLA 250 4Matic adds AWD for $2,000 extra. Mercedes estimates the GLA 250 will accelerate to 60 mph in 6.8 seconds, which is average for the class. The 4Matic’s added traction shortens that figure to 6.6 seconds, but the crossovers’ driving behavior doesn’t change much with it.

Despite the acceleration time, there’s a slight shudder from the automatic start/stop system and a brief delay in power delivery right off the line. It’s easy to get used to the momentary delay, but not everyone will enjoy that. A similar delay is sometimes present when summoning more power as the transmission takes a moment to select the right gear before making full power.

The AMG GLA 35 increases output to 302 hp and 295 lb-ft of torque and includes standard AWD. This quicker variant reaches 60 mph in 5.2 seconds. The top-of-the-line AMG GLA 45 cranks out an impressive 382 hp and 354 lb-ft of torque, and it can rocket to 60 mph in just 4.4 seconds, an impressive figure for any car, let alone a small crossover.

Those AMG variants further benefit from specific sportier tuning for the AWD system, transmission, brakes and exhaust. The AMG models also come with an adaptive suspension that allows the driver to select a softer or firmer ride quality, minimizing the sacrifices made to comfort in the name of handling. While the GLA 250 is a smooth mover over almost any pavement for its size, the AMG GLAs get pretty harsh on even lightly potholed roads.

Почему покупают GLA250 4MATIC, а не несложный А-класс

Mercedes-Benz GLA 250 4Matic 2016-2017 модельного года

Фото новоиспеченного Mercedes-Benz GLA 250 4 Matic обманчиво. Оно никогда даже не намекнет, на что способен это малыш. С облику — почти обычный хэтчбек, слегка приподнятый над седой равниной. «Слегка» — это на 187 мм, а этого недостаточно, чтобы почитаться внедорожником даже номинально. Тем более что у версии с более мощным двигателем и чуть иной подвеской, GLA 45 AMG, клиренс ещё меньше на целых 42 мм. Фактически это тот же А-класс, лишь с полным приводом и более просторным салоном, но в Штутгарте так не думают. У них же кушать два почти одинаковых седана — это CLS и машины Е-класса, но разница между ними не лишь в цене, а в массе нюансов. И у каждого из автомобилей есть свой покупатель.

В России кроссовер оценивают по возможности биться с плохими дорогами, а для этого нужен хороший дорожный просвет, целый привод и энергоемкая неубиваемая подвеска. Mercedes-Benz GLA 250 4 Matic основной процент торговель имеет в Штатах, где А и В-классы не представлены вообще. В этом случае вполне объяснимо, отчего мистер Смит покупает для миссис Смит дамский кроссовер за $41,000 — там попросту нет вариантов. Хочешь крутой дорогой компактный паркетник — иди к официальному дилеру Мерседес. В России же ситуация несколько иная, но все равно во многих дисциплинах GLA 250 4Matic выглядит гораздо выгоднее, чем конкуренты. А их хватает. Это и Ауди Q3, и БМВ Х1, и Вольво V40, но наш малыш — самый дорогостоящий в этой компании. За базовую версию официалы в Москве просят 2 400 000 рублей. В то пора как простой А-класс с полным приводом Фирматик можно купить на полмиллиона недороже. Правда, у кроссовера будет мощнее двигатель. По техническим характеристикам, обыкновенный 250-й А-класс имеет мотор мощностью 190 лошадей, в то пора как Mercedes-Benz GLA 250 4 Matic покажет мощность в 211 сил. И всего-то разницы? Не все так однозначно.

В салоне чрезмерное число кнопок управления

Этот автомобиль при желании можно рассматривать, как Мерседес А-класса, специально адаптированный для условий нашей края. У него далеко не спорткаровский дорожный просвет, багажник 425 литров вместо 320, как у несложного хэтча, у него более просторный кузов, а управляется автомобиль утилитарны как обычный хэтчбек. Этих 211 сил паркетнику хватает, чтобы выстреливать на расцветай дороге далеко за 200 км/ч, при этом показывая отличную стабильность на линии. Кроме того, Фирматик не просто для того, чтобы передвигаться по скользким и нехорошим дорогам, он может позволить более свободно чувствовать себя и на бездорожье, но для пущей уверенности лучше приобрести пакет on&off road.

Интерьер

На первый взгляд кроссовер Мерседес GLA 250 4Matic маленький внутри, размеры салона как у хетчбэка. Передние кресла обшиты кожей с фирменной прострочкой, активной боковой поддержкой и подушкой под колени. Сиденья регулируются по высоте и наклону спинки кнопками на водительской двери. Руль обшит кожей, на него вынесены кнопки управления:

  • Аудиосистемой.
  • Режимами езды.
  • Функцией блютуз и телефоном.
  • Управление кондиционером.

Панель приборов представляет собой два аналоговых колодца с алюминиевыми вставками. На центральную консоль вынесена панель управления раздельным климат-контролем и магнитолой. Подогрев сидений и руля доступен опционально. Селектор коробки передач отсутствует, он заменен тумблером справа от руля.

Обзор заднего ряда показывает, что комфортно там будет ехать только людям с ростом до 175 см. Место под колени ограничено. Диван разделен подлокотником с подстаканниками и разъёмом для зарядки телефона. Подголовники можно поднять и опустить с водительского места.

Warranty and Maintenance Coverage

Mercedes offers a basic warranty package, with coverage stretching four years or 50,000 miles. The Lexus NX offers longer warranty terms while others, while other rivals such as the BMW and the Volvo offer lengthy contracts for complimentary scheduled maintenance.

  • Limited warranty covers 4 years or 50,000 miles
  • Powertrain warranty covers 4 years or 50,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Arrow pointing downArrow pointing down

Specifications

Specifications

2021 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

VEHICLE TYPE
front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door hatchback

PRICE AS TESTED
$49,310 (base price: $39,280)

ENGINE TYPE
turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injectionDisplacement
122 in3, 1991 cm3Power
221 hp @ 5500 rpmTorque
258 lb-ft @ 1800 rpm

TRANSMISSION
8-speed dual-clutch automatic

CHASSIS
Suspension (F/R): struts/multilink
Tires: Continental ProContact GX SSR, 235/50R-19 99H M+S

DIMENSIONS
Wheelbase: 107.4 in
Length: 173.6 in
Width: 72.2 in
Height: 63.4 in
Cargo volume: 15 ft3
Curb weight: 3689 lb

C/D TEST RESULTS
60 mph: 6.3 sec
100 mph: 17.2 sec
Rolling start, 5–60 mph: 6.9 sec
Top gear, 30–50 mph: 3.8 sec
Top gear, 50–70 mph: 5.0 sec
1/4 mile: 14.8 sec @ 94 mph
Top speed (mfr’s claim): 130 mph
Braking, 70–0 mph: 181 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.86 g

Standing-start accel times omit 1-ft rollout of 0.4 sec.

EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 27/24/33 mpg

Style & Design: 8/10

In many ways, the GLA shares styling cues from the more expensive GLC, but it also bears a striking resemblance to the EQE and EQS SUVs. All three feature a similarly graceful silhouette and tapering rear roofline. Those traits are even more evident when compared with the upright, boxy GLB. On the inside, the GLA is nearly identical to the GLB from the front seats forward, though the GLB does feature some added metallic accents. 

Despite being one of the most affordable vehicles in the Mercedes-Benz lineup, there are few sacrifices concerning quality. Most interior materials are comparable to its more expensive models, but there’s more plastic in the GLA and it looks more conventional.

The GLA’s most notable new competitors are the X1 and Tonale. While the Tonale looks great on the outside, it’s less interesting within. The X1’s handsome exterior looks like a larger, more expensive machine, and its refreshed interior, with a new curved-display dashboard and iDrive 8, is much nicer than these others.

The GLA is handsome and nice to drive, and it’ll fit the needs of many entry-level crossover buyers.  Mercedes-Benz

Плюсы и минусы

Плюсы:

  • Удобный и функциональный салон.
  • Доступная цена.
  • Широкий выбор цвета кузова и обивки салона.
  • Безопасность по ЕвроИнКап 5 звезд.
  • Экологичность, норма выбросов Евро 6.

Минусы:

  • Низкий клиренс.
  • Недостаток внедорожных характеристик.
  • По отзывам владельцев средний расход топлива почти 11 л на 100 км.
  • Маленький багажник.
  • Задний ряд кресел предназначен для перевозки детей.
  • Дорогое обслуживание.
  • Двигатель начинает *есть* масло после 40 тыс. пробега.
  • Требует обслуживания только у официального дилера с заменой расходников только на оригинальные.

МБ ГЛА-Класс 250 4матик автомобиль, который подойдет для эксплуатации в условиях большого мегаполиса. Коробка автомат, функция старт-стоп, контроль дистанции и противооткатная система позволит комфортно себя чувствовать в пробках. Достойная динамика и наличие помощников водителю позволит любому автолюбителя даже после автошколы сесть и поехать, не испытывая дискомфорта от вождения.

Безопасность

  1. Автопилот, работающий на скорости до 200 км в час, удерживает безопасную дистанцию и препятствует столкновению.
  2. Автоматическая настройка дальнего света, с возможностью приглушения интенсивности определенного пучка.
  3. Ассистент усталости помогает водителю максимально безопасно преодолевать длительные расстояния. Если машина долго не получает откликов на педали и руль, на приборной панели загорается значок чашки кофе и звучит громкий предупредительный сигнал. Затем на руль и ремень подаются сильные периодические вибрации.
  4. Тормозная система с противооткатной функцией, что удобно в пробках. Сушка и подогрев тормозных колодок в дождь и снег.
  5. ESP и ABS стабилизирует кузов и не дает машине пойти юзом, уменьшает тормозной путь.
  6. Камеры заднего вида и парктроник.
  7. Датчик слепых и мертвых зон со специальных значком на водительском зеркале в случае опасности.
  8. В случае угрозы ДТП 8 подушек безопасности готовы раскрыться в любую секунду, срабатывает система принудительной остановки. Закрываются двери окна и люк.
  9. После аварии двери автоматически разблокируются. Мотор перестает работать и блокируется подача горючего. Включается аварийная сигнализация. Под лючком бензобака расположен QR код, считав который спасатели получат инструкцию как максимально быстро извлечь из авто пострадавших.
  10. Привязанный к мультимедийной системе телефон, может автоматически передать сигнал в аварийную службу.

Fuel Economy: 12/15

The EPA says the base GLA 250 will return 28 mpg combined (24 city, 34 highway). The added friction and weight of the GLA 250 4Matic’s all-wheel-drive setup slightly drops the fuel economy to 26 mpg combined (23 city, 32 highway). The AMG models’ added performance understandably reduces fuel economy, the AMG 35 registering a not-so-unreasonable 25 mpg combined (22 city, 30 highway). The AMG 45 drops considerably, to 22 mpg combined (19 city, 25 highway).

By contrast, the upright shape of the related Mercedes-Benz GLB takes a slight toll on fuel economy. The base model returns 27 mpg combined; adding AWD drops it to 25 mpg combined. The AMG GLB 35 wears a 22-mpg combined estimate. However, switching to the electric EQB 300 4matic greatly increases efficiency, delivering a combined 101 MPGe out of a 70.5-kWh battery pack, yielding a total range of 243 miles. 

Overall, these figures align with the competing BMW X1 and Audi Q3. The BMW X1 is rated at 28 and the Audi Q3 is just a tick less efficient at 26 mpg combined. Though, both come with AWD as standard. The 42-mpg-combined hybrid Lexus UX 250h blows all of these tiny SUVs out of the water, though it suffers from an uninspiring ride and even less cargo space. Alfa Romeo’s Tonale offers the only plug-in hybrid in the class, and in our testing hit 31 mpg combined.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Наши машины
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: