Новый компактный кроссовер lexus ux 2020-2021

2023 lexus ux: photos, specs & review - forbes wheels

Introduction of new F Sport Design grade to UX 250h

The F Sport Design grade is a new addition to the 2023 Lexus UX 250h range, making powerful F Sport exterior styling accessible to more customers.

Its road presence is enhanced with the F Sport spindle grille, featuring a Lexus L-motif mesh pattern, finished in black with a chrome surround for the lower section that accentuates the car’s planted stance. The same pattern is featured in the enlarged bezels housing the fog lights and cornering lights in the F Sport front bumper, with contrasting chrome L-shaped surrounds. The rear bumper also has an F Sport-specific design, with a jet black roof spoiler and moulding details around the light clusters. The 18-inch F Sport alloy wheels have a 10-spoke design and a dark metallic finish.

Other F Sport Design standard specification details include synthetic leather seat upholstery, heated front seats, dual-zone automatic air conditioning with Lexus’ Nanoe-X air quality system, reversing camera, automatic wipers, LED headlights with Automatic High Beam, chrome roof rails, black wheel arch mouldings and Lexus “F” badging.

2023 Lexus UX: new multimedia systems

The revised 2023 Lexus UX 250h benefits from Lexus’s new multimedia systems, giving a faster, more intuitive response, focused on the human-centred operation and increased functionality.

According to equipment grade, models are fitted with either eight or 12.3-inch displays, with touchscreen technology replacing the previous trackpad control. The new displays have been moved forward on the instrument panel, bringing them closer to the driver for comfortable operation. They present crisper graphics – in high definition on the 12.3-inch screen. Significantly increased computing power means command responses are quicker, while “always connected” cloud-based navigation is provided as standard, giving access to real-time road and traffic information for easier journey planning. The 12.3-inch system has embedded navigation, so operation is available in areas where cloud connection is unavailable.

The system’s new voice recognition system includes the option of using the “Hey Lexus” onboard assistant. This makes for easier use of voice commands to make phone calls, operate the audio and climate control and search the net. It can link to cloud-based information, so, for example, it can be asked about nearby fuel prices and other local information. It is programmed to understand more conversational terms and is better able to recognise commands when there is background noise – the audio doesn’t have to be muted and the microphones can identify whether it is the driver or front passenger speaking.  

Smartphone integration via Apple CarPlay (wireless connection) or Android Auto (wired connection) is provided as standard and, for complete convenience, updates to the multimedia system software can be delivered over the air using the car’s DCM (data communication module). Connectivity options include a USB-A port in the centre console box for playback of high-resolution sound sources and two USB-C ports for device charging on the console. The multimedia system can save the personal preference profiles of up to three people, customising the multimedia, audio and navigation settings.

The space on the centre console where the multimedia trackpad was located is now home to controls for the heated front seats or, where these are not specified, a handy small storage cubby. The console also features an illuminated tray in front of the air conditioning control panel, with space to hold a large smartphone.

True to Lexus’s famous omotenashi hospitality, owners will be able to use the Lexus Link smartphone app to lock or unlock the doors or operate the air conditioning system remotely, so that the cabin can be cooled or warmed before they set off on a journey.

Технические параметры

В стартовой комплектации, приводит автомобиль в движение с помощью 150-сильного «атмосферника» объемом два литра. С тягой на уровне 202 Н*м этот вариант комплектуется передним приводом или задним. С помощью такой спецификации машина в такой спецификации разгоняется до первой «сотки» за 9.2 секунды. Кроме того, в наиболее продвинутых модификациях используется бензиново-электрическая установка с максимальным уровнем производительности в 178 литра сил. Такая же тяга передается на все 4 колёса. Вариатор в качестве передатчика тяги используется лишь в любой вариации. Здесь он довольно надежен.

Автомашина имеет очень небольшие размеры кузова. Так, авто длина 4495 мм, ширина – 1840 мм, а высота – 1520 мм. Длина авто всего 4495 мм, ширина – 1840 мм, а широта авто составляет 1840 мм. Крупные габариты позволяют без труда выполнять любые маневровые операции в сложных условиях городской жизни. Несмотря на то, что межосевое расстояние у авто всего 2.64 метров, но благодаря правильной компоновке деталей интерьера в машине довольно просторно. В багажном отсеке кроссовера действительно небольшой – 272 литра, поэтому семейная поездка не получится сделать много вещей. Как правило, у паркетника дорожный просвет всего 16 сантиметров. Она не даст проехать по бездорожью на самом деле.

Характеристики производительности

Расход топлива (городской)—Расход топлива (за городом)—Расход топлива (смешанный)—Разгон с 0 до 100 км/ч9,2 с. Максимальная скорость 190 км/ч. Тип топлива — Бензин

Технические характеристики двигателя

Мощность 150 л.с. при 6600 об/мин. Крутящий момент 202 Нм при 4300 об/мин. Расположение двигателя — Переднее, поперечное. Объем двигателя 1986 см 3. Количество цилиндров — 4. Положение цилиндров — Рядное. Количество клапанов на цилиндр — 4. Топливная система — Прямой впрыск. Турбина — нет

Efficient powertrain

The UX 250h’s powertrain is unchanged, delivering excellent efficiency and refined performance with fourth-generation Lexus hybrid electric technology; the 2.0-litre system develops 181bhp/135kW.

Following its launch in 2019, the Lexus UX rapidly became our best-selling model in Europe, with its urban twist on the luxury crossover theme resonating with more than 50,000 new car buyers. In order to make the hybrid Lexus UX 250h more alluring than ever, a number of exterior and interior refinements have been applied for the 2022 model year.

All information was correct at the time of publishing.

Is the 2023 Lexus UX Worth It? Which version Is the Best Value?

Base price for the front-drive UX250h is $35,925 (including a $1,075 destination fee), and AWD is a $1,400 option across all models. The Premium trim starts at $38,385, F SPORT Design at $38,385 and F SPORT Handling begins at $43,455.While the new F SPORT Handling trim saves it from being a purely cosmetic package like F SPORT Design, there’s just not enough fun to be had with the 181 horsepower and CVT to make the paddle shifters and extra drive modes usable or worth the expense.

That said, our pick from the UX250h lineup would be the Premium model, which adds nice features (heated and ventilated front seats, power rear door with kick sensor, rain-sensing wipers) as standard and opens the option book for the 12.3-inch touchscreen and Lexus Premium audio system, which are unavailable on the base model. Whether to go with front-wheel drive or AWD depends on the climate in which you do most of your driving. Because the UX250h is so low to the ground and has such long front and rear overhangs, AWD’s usefulness is really limited to winter road conditions—and mild ones at that. 

Cargo Space & Storage: 7/15

Prioritizing rear-seat comfort costs the Mercedes GLA when it comes to cargo space, which plummets to just 15.4 cubic feet. And that saves the UX250h, with 17.1 cubic-feet, from another last-place finish. Buyers of the X2 get considerably more room for carrying things, with 21.6 cubic-feet and the Q3’s 23.7 starts to look cavernous in comparison. But that only counts the space behind the rear seats. Lexus doesn’t quote a volume with the seats folded, but it’s substantially below the Q3’s 48 cubic-feet or the CX-30’s 45.2.

Apart from door pockets and the center console, there’s not a lot in the way of small item storage, though Lexus gets points for re-orienting and enlarging its wireless charging pad to accommodate the larger cellphones currently popular.

Revisions to UX 250h F Sport

The revised F Sport specification makes Adaptive Variable Suspension and front and rear performance rods standard features, elements that contribute to the model’s sharper handling and chassis response and smoother ride quality on all road surfaces. The AVS’s control system has been adjusted so there is a seamless shift to high damping force when conditions require, so there is a less abrupt change in vehicle behaviour. Tuning of the system has also reduced high and mid-frequency vibration.

The steering feel has been improved with a new rigid joint between the top of the steering gearbox mount and the suspension member. In line with this extra rigidity, the shock absorber damping force has been appropriately adjusted for optimum performance. 

Colour choices

The UX is available with a new exterior paintwork option, Sonic Platinum. This special finish uses Lexus’s advanced sonic paint technology in which a layer just a few microns thick brings the metallic flakes in the paint into a closer, uniform alignment, creating an extra brilliance and deeper shading across the car’s bodywork.

The revised range also provides a wider choice of bi-tone finishes, with six colours available in combination with a contrast black roof on the F Sport and F Sport Design models.

In the cabin, there is a new Hazel colour option available for all the upholstery options – fabric and synthetic and genuine leather – for all UX versions apart from the F Sport. The perforated leather upholstery has a fresh look with a new kagome stitchwork pattern, inspired by a traditional Japanese basket weave. The synthetic leather upholstery has a new sashiko pleating effect.

Комплектации и цены

Сейчас машина предлагается в комплектациях Live, Enjoy, F Sport, Discover and feel по ценам от 3.2 до 4.9 млн рублей. В шоу-румах автомашина сейчас представлена в комплектациях Live, Enjoy Ф Спорт, Discover иFeel по ценам от 3.2 до 4.9 млн руб. На самом деле стоимость также зависит от силовой установки, которых доступно две.

Live

В этом автомобиле есть шесть колонок, подключенных к качественной аудиосистеме; полный комплект «аэрбегов»;климатическая система работает на переднем и заднем рядах сидений;обогреваемое лобовое стекло;клавиша пуска ДВС;рулевое колесо с кнопками.

Существует ряд электронных ассистентов, делающих эксплуатацию авто безопаснее. Сегодня в нашей стране такую спецификацию можно приобрести за 3.2 миллиона рублей. Цена модификации за год составила почти 1 млн рублей.

Enjoy

Именно такая комплектация оснащена дополнительными опциями, как затемнение в салоне с функцией автоматического отображения камеры на заднем бампере. Последние работают в тандеме с датчиками паркинга. И в списке оснащения есть обогреваемый руль, также в списке имеется опция сдатчиками дождя. Цена такой версии составляет 3.47 млн рублей, а с гибридом – 3.98 млн рублей.

F Sport

Уже тут можно увидеть новое легкосплавное покрытие диаметром в восемнадцать дюймов, увеличенный дисплей мультимедиа, спортивные передние сидения с обогревом. Обычная топливная спецификация стоит 3.69 млн рублей, в то время как электрическая – 4.2 миллиона. Она оценивается в 4 млн рублей, причем бензиново-электрическая – 4.2 миллиарда руб.

Discover

Это модификация не так много опций, как в предыдущих спецификациях. Оборудование, которое появилось в новом оборудовании, лишь улучшенная акустика и система бесконтактного открытия дверцы багажного отсека.Именно в этой комплектации не доступна гибридная система, можно ограничиться лишь базовым мотором. Стоит такая модель 3.7 миллионов рублей.

Feel

Несмотря на то что это самая старшая комплектация авто, в неё производитель попытался интегрировать все доступные для модели опции. Посмотрим, что есть в версии Feel, помимо всех перечисленных:

Проекционный монитор на лобовом стекле, возможность попасть без ключа;возможность попасть в машину без ключа;возможность попасть в машину без ключей;модуль беспроводной зарядки мобильных гаджетов;система систем вентиляции в первом ряде.

Удобнее всего в этой версии доступно больше электронных ассистентов безопасности, что помогают водителю чувствовать себя более расслаблено за рулем. Именно в данной модификации, можно выбрать лишь электро-бензиновую силовую установку. За это придется заплатить 4.9 млн рублей за все это.

Трансмиссия, тормоза и характеристики подвески

Привод — Передний привод. Количество передач (автоматическая коробка передач) — Вариатор. Передняя подвеска — Независимая типа McPherson. Задняя подвеска — Независимая на двойных поперечных рычагах. Передние тормоза — Дисковые вентилируемые. Задние тормоза — Дисковые ABS. Тип рулевого управления — Рулевая рейка и шестерня. Усилитель рулевого управления — Электроусилитель

Внедорожные характеристики

Автомашина уже не так много радует, как в плане внедорожных параметров, но в области безопасности машина больше намного менее впечатляет. Ну да, в гибридной спецификации есть система полного привода. Но это не позволит Lexus 2023 быстро передвигаться по бездорожью. Основная причина в том, что кроссовер имеет низкий дорожный просвет. По пересечённым дорогам с таким клиренсом будет нелегко передвигаться даже по пересеченным дорогам. В мегаполисе машина уверенно себя чувствует, ведь имеет отличную управляемость и небольшие размеры. Также она способна выполнять любые маневры при различных условиях города.

Safety & Driver Assistance Tech: 14/15

The Lexus UX250h is an Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) Top Safety Pick and it gets five-star overall crash ratings from the National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA). That’s a better performance than the Audi Q3 (IIHS: Good, NHTSA: five-star). The BMW X2 has only been rated by the IIHS (Good), and not yet by NHTSA. The Mercedes-Benz GLA has not been rated by either organization but gets 5-star ratings from EURO NCAP and the Australian safety organization ANCAP. Mazda’s CX-30 earns a Top Safety Pick+ from IIHS and five stars from NHTSA.

The UX’s comprehensive suite of crash-avoiding and potentially life-saving tech is standard, which does set it apart from its German rivals, which frequently make such gear extra-cost.

The UX is about the same overall length as most of its competitors, but its diminutive wheelbase means it has about three inches less rear legroom on average than they do.  Mike Hagerty

Infotainment: 13/15

One of the best things about the 2023 UX250h is its upgraded infotainment system. In previous years, a non-touchable screen sat far away from the diver and was controlled by a frustrating trackpad interface. Designed for Japanese drivers who input Kanji, American users always found it frustrating and imprecise. As a result, the system is replaced for 2023 with new touchscreens and a helpful voice assistant. 

The standard setup uses an 8.0-inch touchscreen with navigation, AM, FM and SiriusXM satellite radio as well as wireless Apple CarPlay and wireless Android Auto. Bluetooth, four USB ports and a wi-fi hotspot are all standard. Speak out “Hey Lexus” and the digital assistant is there to answer your questions.

There’s a 12.3-inch multimedia touchscreen available as an extra-cost ($1,405) option on UX250h Premium that also includes a ten-speaker Lexus premium sound system. It’s standard equipment on F SPORT Handling. Other available tech includes wireless charging ($75) and a head-up display ($900).

With only 17.1 cubic-feet of cargo space behind the rear seats, the UX’s hold is below average for its class.  Lexus

Style & Design: 7/10

The mild refresh of the UX250h gives it a slightly more muscular and purposeful appearance, with some creases and angles replacing curves. It’s an improvement and the UX’s sloping roofline does make it look sporty, but the proportions of the vehicle itself, longer than the competition but shorter of wheelbase, make it look somewhat stubby.

The interior is handsome and well-finished with top-quality materials, and the new screens look better than the old ones. Everything feels put together with the typical Lexus precision, but it doesn’t necessarily feel luxurious.

From some angles the UX’s short wheelbase and long overhangs make it look stubby. From others, it has a faintly “coupe crossover” look. It is, at least, quite distinctively a Lexus.  Lexus

Дизайн

Именно поэтому машина имеет очень привлекательный внешний вид, который несмотря на возраст модели, всегда выглядит прекрасно. На месте радиатора, который находится в центре, установлена большая веретенообразная решетка радиатора с наполнением из черной сетки, обкрашенной в черный цвет. С острыми краями по краям установлены фары с угловыми крайами, светодиодными полосами ночных ходовых огней. Необходимо отметить, что немного ниже расположились L-образные воздухозаборные прорези, в которые также интегрированы «противотуманки»

Приоритет Профиль обращает на себя внимание широкими колесами с пластиковыми декоративными накладками, что привлекает к себе особое внимание. Именно так выглядят спортивные диски, которые не имеют особого стиля

Например, стремительные ярко выраженные выштамповки подчеркивают весь образ. В задней части примечательна сквозная лампочка, которая немного выпирает, что создает 3D эффект.Именно здесь находится ковшеобразный спойлер, внизу – бампер с хромированными декоративными деталями.

Для модели, разработанной почти пять лет назад впервые был создан салон. Он тоже весьма непривычный. Как раз на всех деталях интерьера присутствуют различные вырезы и накладки, что продолжает «агрессивную» концепцию экстерьера. Против «торпедо» в центре установлен небольшой монитор мультимедиа с вертикальной ориентацией, который находится посередине. Необходимо отметить модуль, в который интегрирован пара воздухозаборных прорезей, блок настроек климатического комплекса и клавиша запуска силового двигателя. У со стороны водителя красуется многофункциональное рулевое колесо, в отсеке которого находится большая цифровая приборка.

Причины не покупать Lexus UX 2020 года – минусы:

Может быть больше лошадиных сил.

Негибридная модель Lexus UX 2020 года оснащена 2,0-литровым двигателем, который может генерировать 169 лошадиных сил. Это, конечно, нормально, но некоторые потребители, ориентированные на производительность, могут захотеть большего. Гибридная версия действительно увеличивает мощность до 181 лошадиных сил, так что это может быть более удовлетворительным для некоторых людей. Однако эти цифры бледнеют по сравнению с некоторыми двигателями с турбонаддувом или наддувом в некоторых небольших внедорожниках, которые могут обеспечить более 300 лошадиных сил.

Малая грузоподъемность.

За задним рядом сидений остается 17,1 кубических футов пространства. Это достаточно места для многих ситуаций, таких как покупка продуктов или поездка с ночевкой, но это не идеально, когда людям нужно забрать более крупные предметы, отправиться в приключения на свежем воздухе со своим снаряжением или отправиться в долгую поездку на машине полно пассажиров. Помогает то, что задние сиденья могут складываться, хотя максимальная грузоподъемность все еще несколько мала – 21,7 кубических футов.

Контроллер тачпада сложно понять.

Хотя информационно-развлекательная система Lexus UX имеет множество дополнительных функций, у нее есть недостаток, который может быть важным фактором для некоторых. Удаленная сенсорная панель, используемая для управления системой, может быть трудной для изучения. Это резко контрастирует с системами некоторых брендов, которые чрезвычайно удобны для пользователя и настроены так же, как и смартфоны

Некоторые люди могут даже почувствовать, что их внимание отвлекается от дороги, чтобы внести изменения в информационно-развлекательную систему. Однако в большинстве случаев водители должны иметь возможность постепенно улучшать свои навыки работы с сенсорным экраном и в конечном итоге смогут эффективно управлять своими системами

Плотная посадка.

Помимо ограниченного грузового пространства, заднее сиденье может вызывать у взрослых чувство клаустрофобии. Когда во втором ряду места для ног всего 33,1 дюйма, с детьми должно быть все в порядке, но более высоким пассажирам может быть неудобно во время длительных поездок.

Как это сочетается с соревнованиями:

Рынок компактных кроссоверов становится переполненным, и некоторые из этих моделей представляют собой автомобили высокого класса, такие как Lexus UX. Если посмотреть на автомобили с разных точек зрения, UX действительно превосходит многие другие автомобили. Например, у UX больше лошадиных сил, чем у Buick Encore, а возможности – главная особенность любого автомобиля. Что касается цены, Lexus UX имеет более низкую отправную точку, чем Mercedes-Benz GLA и Porsche Macan. Реальность такова, что доступность стоит на первом месте в списках многих потребителей того, что они ищут.

Performance: 7/15

Moving 3,600 pounds with only 181 horsepower is asking a lot. The Lexus UX250h is only saved from dead last place among its peers in the zero-to-60 Grand Prix thanks to the base-model Audi Q3. The Q3 is 300 pounds heavier and has just 184 horsepower, so while the Lexus makes the run in 8.4 seconds, the base Audi needs 8.6. Base models of the Mercedes-Benz GLA (221 horsepower) and the BMW X2 (241 horsepower) get it done in 6.6 and 6.4 seconds, respectively—a difference you can feel.Widening the gap, both the Audi and Mercedes can be had with optional engines. The Audi Q3 S line Premium and Premium Plus boost the horsepower to 228 and drop zero-to-60 times down to seven seconds flat, while Mercedes offers AMG GLA 35 and AMG GLA 45 models with 302 and 382 horsepower respectively. 

A standing start to sixty in the GLA 35 is just 5.2 seconds and in the GLA 45, it’s a muscle-car-like 4.4. While the Audi’s hotter variant is priced less than upper trim levels of the Lexus, the Mercedes-AMG models start out at $50,000 and go up from there. Mazda’s CX-30 Turbo ($36,675) tops out just above the UX’s starting price but hits 60 mph in 5.8 seconds.The UX250h, the GLA250 and the X2 can all be had in either front-wheel drive or AWD (the Q3 is AWD only), but all of these vehicles are strictly on-pavement machines. All are so low to the ground that only Mercedes quotes ground clearance figures, and its 5.3 inches is really about three inches shy of the minimum threshold for off-roading. 

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Наши машины
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: