Warranty and Maintenance Coverage
Compared with all of its direct competitors, the BMW has equal or better warranty coverage. Specifically, it has an unrivaled complimentary scheduled-maintenance program.
- Limited warranty covers four years or 50,000 miles
- Powertrain warranty covers four years or 50,000 miles
- Complimentary maintenance is covered for three years or 36,000 miles
Arrow pointing downArrow pointing down
Specifications
Specifications
2019 BMW M2 Competition manual
VEHICLE TYPEfront-engine, rear-wheel-drive, 4-passenger, 2-door coupe
PRICE AS TESTED$64,145 (base price: $59,895)
ENGINE TYPEtwin-turbocharged and intercooled DOHC 24-valve inline-6, aluminum block and head, direct fuel injection
Displacement182 cu in, 2979 ccPower405 hp @ 7000 rpmTorque406 lb-ft @ 2350 rpm
TRANSMISSION6-speed manual
CHASSIS
Suspension (F/R): struts/multilink
Brakes (F/R): 15.7-inch vented, cross-drilled disc/15.0-inch vented, cross-drilled disc
Tires: Michelin Pilot Super Sport, F: 245/35ZR-19 (93Y) ★ R: 265/35ZR-19 (98Y) ★
DIMENSIONSWheelbase: 106.0 inLength: 176.2 inWidth: 73.0 inHeight: 55.5 inPassenger volume: 89 cu ftTrunk volume: 14 cu ftCurb weight: 3561 lb
C/DTEST RESULTSZero to 60 mph: 3.9 secZero to 100 mph: 9.3 secZero to 130 mph: 16.5 secRolling start, 5–60 mph: 4.5 secTop gear, 30–50 mph: 6.9 secTop gear, 50–70 mph: 5.3 secStanding ¼-mile: 12.4 sec @ 114 mphTop speed (govenor limited, mfr’s claim): 174 mphBraking, 70–0 mph: 151 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad: 1.00 g
C/DFUEL ECONOMY Observed: 19 mpg
EPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 20/18/25 mpg
–
2019 BMW M2 Competition automatic
VEHICLE TYPEfront-engine, rear-wheel-drive, 4-passenger, 2-door coupe
PRICE AS TESTED$64,545 (base price: $62,795)
ENGINE TYPEtwin-turbocharged and intercooled DOHC 24-valve inline-6, aluminum block and head, direct fuel injection
Displacement182 cu in, 2979 ccPower405 hp @ 7000 rpmTorque406 lb-ft @ 2350 rpm
TRANSMISSION7-speed dual-clutch automatic with manual shifting mode
CHASSIS
Suspension (F/R): struts/multilink
Brakes (F/R): 15.7-inch vented, cross-drilled disc/15.0-inch vented, cross-drilled disc
Tires: Michelin Pilot Super Sport, F: 245/35ZR-19 (93Y) ★ R: 265/35ZR-19 (98Y) ★
DIMENSIONSWheelbase: 106.0 inLength: 176.2 inWidth: 73.0 inHeight: 55.5 inPassenger volume: 89 cu ftTrunk volume: 14 cu ftCurb weight: 3628 lb
C/DTEST RESULTSZero to 60 mph: 4.0 secZero to 100 mph: 9.1 secZero to 130 mph: 15.9 secRolling start, 5–60 mph: 4.3 secTop gear, 30–50 mph: 2.3 secTop gear, 50–70 mph: 2.8 secStanding ¼-mile: 12.4 sec @ 116 mphTop speed (govenor limited, mfr’s claim): 174 mphBraking, 70–0 mph: 155 ftRoadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.99 g
C/DFUEL ECONOMY Observed: 19 mpg
EPA FUEL ECONOMYCombined/city/highway: 19/17/23 mpg
Interior, Comfort, and Cargo
The M2 Competition excites the senses behind the wheel and commands attention on the street, but its low-quality interior fails to do either. It’s littered with racy carbon-fiber and faux-suede trim, but the panel fit and finish is disappointing at this price. Not all the cars we test join our long-term fleet for 40,000 miles of scrutiny, but the M2 is one example that has. As such, we noted an increasing number of squeaks and rattles within the interior during the first 25,000 miles of our test. We do like the driver’s seating position and the logical layout of the controls. The M2 is a four-seater, but for extended travel, it is best suited to two passengers, their luggage, and a handful of sundries. While none of these compact sports cars are ideal travel companions, the BMW holds fewer carry-ons than most rivals and suffers from a particularly small center-console storage bin.
Западные издания смогли запечатлеть закамуфлированный прототип «заряженного» BMW M2 версии 2023 модельного года. Машина была замечена вблизи полярного круга.
Следующие 12 месяцев будут очень напряженными для спортивного подразделения BMW M. Отдел производительности баварской компании завершает работу над рядом важных новых продуктов, включая серийную версию кроссовера XM, универсал M3 Touring и мощнейшее купе M4 CSL
И последнее, но не менее важное: в 2022 году должно появиться новое поколение M2, которое станет флагманской моделью нового семейства 2 Series.
Мы уже видели много прототипов нового M2, и кажется, что работа над субкомпактным автомобилем с высокими динамическими характеристиками продолжается полным ходом.
Электрокар BMW i4 впервые выставили против Tesla Model 3 по всем параметрам
Зарубежные фотографы снова оказались в нужном месте в нужное время и сумели заснять закамуфлированную пробную машину на испытательном треке у Полярного круга. Судя по этим снимкам, водитель не доводил машину до предела возможностей, хотя, по крайней мере, допустил небольшую избыточную поворачиваемость.
Это, вероятно, не новость для вас, но мы хотели бы подтвердить, что новый M2 не будет иметь тех гигантских фальшрадиаторных решеток, которые можно увидеть в дуэте M3/M4. Вместо этого модель BMW M начального уровня получит фирменные «ноздри» более традиционной формы, которые не заходят в нижнюю часть бампера. Несколько вентиляционных отверстий, более органично интегрированных в компоновку в этой области, будут обеспечивать свежий воздух для радиаторов, промежуточных охладителей и передних тормозов.
Официального сообщения от BMW о том, какой будет использован двигатель для новинки пока нет. Хотя ходят слухи, что машина получит рядный шестицилиндровый двигатель S58. Стандартный M2 будет иметь 400 лошадиных сил, передаваемых исключительно на задние колеса через шестиступенчатую механическую коробку передач или автоматическую коробку передач. Более мощная комплектация Competition, вероятно, сможет похвастать 430 л.с. или даже больше.
Считается, что M2 и M2 Competition — это лишь верхушка айсберга диапазона производительности компактного автомобиля. После дебюта летом этого года за «горячим» купе может последовать более производительная модель CS и еще более хардкорная версия CSL.
Не так давно, наше издание писало о том, что последнюю партию автомобилей BMW с двигателем V12 соберут летом 2022 года. Чтобы отпраздновать 35-летнюю историю производства машин с двигателем V12, компания выпустит ограниченную последнюю серию для США.
Overview
When it comes to max performance, the word «compromise» is a curse, but never fear, the 2021 BMW M2 Competition doesn’t have to put a quarter in the swear jar. Compared with the regular BMW 2-series, this souped-up coupe badass boasts a meaner mug and wider hips, a chassis tuned for attacking racetracks, and a more powerful engine. The hard-charging, high-revving twin-turbo straight-six eats up straightaways quicker than Kobayashi downs hot dogs. While we prepare for the extinction of manual transmissions, this little BMW still fights for the resistance. It offers a snappy dual-clutch automatic, too. Its harsh ride and unimpressive interior are less contentious on the more affordable M240i, but the true M car is terrific specifically because it’s an uncompromising driver’s car, which earns it a spot on our Editors’ Choice list.