Honda pilot 2022 года

2022 honda pilot touring awd offers many new amenities

Тест-драйв Honda Pilot

Способность ездить на автомобиле «Хонда Пилот» по самым разнообразным дорогам дарит массу позитивных чувств для правообладателей. Может в таком авто интерьер не представляет сложных загадок и других изощрённых креативов, зато он достаточно удобен и прост в использовании. Обилие полок и разноразмерных ящиков заметно привлекает пользование моделью.

А вот размеры этого скромного багажника, который хорошо дополняет машину, всегда можно сделать мечтой для дачника или семьянина. Поскольку если вы сложите задние сидения, то простор для размещения всевозможных вещей увеличится до впечатляющего предела совершенства.

Не забываем и о самых выгодных условиях преимущества большого кроссовера. Ведь где ещё можно приобрести такой большой автомобиль по таким приятным ценам. Если рассматривать комплектацию Elegance, то такая модель обойдётся примерно в 1 799 000 рублей. Она сочетает в себе следующие опции:

  • трёхзонный климат-контроль;
  • подогрев задних и передних сидений;
  • круиз-контроль;
  • датчик света.

А если добавить 200 000, то вполне можно позволить себе и версию Executive. В этой версии в дополнение к уже перечисленным опциям будут и такие приятные возможности, как:

  • электроприводы для передних кресел;
  • двери багажника;
  • кожаная отделка в салоне;
  • наличие люка с электроприводом;
  • парктроники;
  • камера заднего вида.

А с доплатой приблизительно 110 000 вы можете получить ещё и современную штатную навигационную систему. И она будет непростая. Присутствие встроенного навигатора поможет вам в сложной ситуации и укажет дорогу. Инженеры постарались в её создании и смогли привязать к климатической установке. Это позволит знать о том, с какой стороны будет находиться солнце в любую секунду. А также такая система определит температуру на борту вашего прелестного кроссовера.

Engine, Transmission, and Performance

The Pilot’s V-6 has a sporty sound and plenty of power, and we like the unobtrusive behavior of the nine-speed automatic transmission. The Honda is not the most ponderous three-row crossover to drive, but its considerable size can make it feel heavy when cornering. The 20-inch wheels that come on the upper trims hurt ride quality a bit, but they enhance the Pilot’s otherwise dorky appearance. And the vehicle rides relatively smoothly when loaded with people and stuff. The Pilot’s lack of body control makes it seem disconnected from the road at times. And its light steering makes it easy to maneuver at parking-lot speeds, but it also contributes to the detached feel on the highway.

View Photos
Honda

Style & Design: 7/10

Like many recent Honda redesigns, the Pilot’s exterior has been made more trucklike in an effort to stave off persistent accusations of a minivan-like appearance. While the upright grille, squinty headlights and longer hood help toughen it up some, the Pilot isn’t scaring anyone and still reads as more pudgy crossover than sinister SUV. Standard LED headlights sharpen the Pilot’s after-dark appearance, and higher trims get plentiful gloss-black accents.

The interior’s redesign is more utilitarian than aesthetic, with big improvements to the climate controls, storage and seating reconfigurability. However, some nicer materials are available as well, and the screen placement and gauges are modernized. The practical wipe-clean leatherette and ample stitching and padding in the TrailSport’s interior is lovely, and even if this cabin doesn’t quite match the sizzle of the updated Telluride or the stylishness of the Mazda CX-9, its practicality exceeds most competitors.

An available TrailSport trim wins points for its legitimate off-road hardware, improved ground clearance, extra terrain modes and more sophisticated torque-vectoring version of Honda’s AWD system.  Jen Dunnaway

Плюсы Honda Pilot

  1. Владельцы всегда ценят тишину. Именно её и несёт этот кроссовер. Шумоизоляция тут на высоте. Даже высокие скорости проведут в салон только шум шороха шин и самый лёгкий аэродинамический шорох.
  2. Обзорность. Она также достойна похвалы. У авто подоконная линия достаточно низкая. Стойки тонкие. Зеркала отменные и просто огромные.
  3. Панорамные зеркала. Они спрятались в полотнице под очечником. Прекрасная вещь, если есть необходимость пронаблюдать за такими суетливыми задними пассажирами.
  4. Уплотнители. Производители предусмотрели сразу двойные уплотнители на дверцах машины. Это помогает сохранить брюки чистыми в любую погоду. Тонкость заслуживает похвалы.

В целом, люди остались довольны такой моделью. Мало того, «Хонда Пилот» 2021 тест-драйв видео показало множество неожиданных до этого положительных характеристик. Машина достаточно удобна в использовании. Её умеренные размеры — это ещё один огромный плюс. Салон большой также приветствуется. Мотор тут прыткий. А вот незаметная работа «автомата» вообще выше всяких похвал. Может, вы такой автомобиль и не будете использовать для ежедневных поездок по городу до работы, но поехать на нем на дачу или на пикничок вполне себе приемлемо.

Итог: прелестный «бегемотик» прошёл проверку тест-драйва успешно, и это можно легко посмотреть на представленных видеороликах. Автомобиль оказался вместительным и достаточно удобным для поездок. Может, он и не предназначен для городской суеты, но вот поездку за город точно сделает комфортной. Есть претензии на экономию по части отделки внутри, но насколько они обоснованы, можно узнать только спустя время. В целом, машина стоит своих денег.

Вывод: «Хонда Пилот» хоть и проста во внутренней отделке, но имеет положительные нюансы в системе управления бортовой системой. На управление это никак не влияет. Прожорливость автомобиля имеется, но может заправка 92 бензином смогла бы это компенсировать? Ходовая часть авто практически лишена изъяна. И в целом машина заслуживает «лайков». Смотрите тест-драйв и оценивайте качества автомобиля не только по внешним данным. Простая отделка салона ещё не говорит о простоте машины. И по превосходству некоторых характеристик «Хонда Пилот» вовсе не так проста. «Бегемотик» уже радует автолюбителей во многих странах. А может быть, она уже сейчас радует и вас?

  • Основатель фирмы Хонда и год ее создания
  • Тест драйв хонда CR V

Safety & Driver Assistance Tech: 14/15

Every Pilot comes standard with forward-collision warnings, auto-emergency braking, road-departure mitigation, lane-keeping, traffic sign recognition and adaptive cruise with low-speed follow. Hill-descent assist and a rear-seat reminder and rear seatbelt monitoring are also standard, and additional assists like parking proximity sensors and blindspot monitoring with cross-traffic detection quickly become standard as you move up the trims. 

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has yet to finalize testing and ratings for the new Pilot, but recent testing on the outgoing model reveals some gaps for rear-occupant safety that the 2023 will need to overcome. In August 2023, the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) awarded the redesigned Pilot the highest Top Safety Pick+ title, crediting structural changes for improved passenger-side small overlap front crash testing.

The older Pilot had earned the same “Poor” rating as the Palisade and CX-9 for new IIHS testing that places a crash-test dummy in the second row behind the driver. Among three-row SUVs, the Ford Explorer and the Subaru Ascent are the only vehicles that have passed the new test so far. 

The exceedingly versatile rearward rows include an available removable center position that turns the second-row bench into dual captains’ chairs, plus one of the easiest tilt-‘n’-slide functions on the market.  Jen Dunnaway

Pilot Features Feature availability varies by trim.

Seating

  • Seats
    • 3rd Row Seat
    • Power Driver Seat
    • Bucket Seats
    • Heated Front Seat(s)
    • Driver Adjustable Lumbar

Accessories

  • Window
    • Rear Defrost
    • Power Windows
    • Privacy Glass
  • Convenience
    • Security System
    • Cruise Control
    • Adjustable Steering Wheel
    • Intermittent Wipers
    • Fog Lamps
    • Variable Speed Intermittent Wipers
    • Steering Wheel Audio Controls
    • Immobilizer
    • Trip Computer
    • Telematics
    • Remote Engine Start
    • Back-Up Camera
    • Keyless Start
    • Adaptive Cruise Control
    • LED Headlights
    • Requires Subscription
  • Telephone

    Bluetooth Connection

  • Air Conditioning
    • Climate Control
    • Multi-Zone A/C
    • A/C
    • Rear A/C
  • Locks
    • Keyless Entry
    • Power Door Locks
  • Mirrors
    • Heated Mirrors
    • Power Mirror(s)
    • Driver Vanity Mirror
    • Passenger Vanity Mirror
    • Driver Illuminated Vanity Mirror
    • Passenger Illuminated Visor Mirror
  • Audio
    • AM/FM Stereo
    • Satellite Radio
    • MP3 Player
    • Auxiliary Audio Input
    • HD Radio
    • Smart Device Integration
  • Floor Mats

    Floor Mats

Show all accessories

Powertrain

  • Differential

    Locking/Limited Slip Differential

  • Transmission
    • A/T
    • Transmission w/Dual Shift Mode
    • 9-Speed A/T
  • Fuel

    Gasoline Fuel

  • Drivetrain

    All Wheel Drive

  • Engine

    V6 Cylinder Engine

Vehicle

  • Vehicle

    Rear Spoiler

Exterior

  • Roof
    • Sun/Moonroof
    • Generic Sun/Moonroof
  • Tire — Spare

    Temporary Spare Tire

Safety

  • Air Bag — Frontal
    • Driver Air Bag
    • Passenger Air Bag
    • Passenger Air Bag Sensor
  • Air Bag — Side
    • Front Side Air Bag
    • Front Head Air Bag
    • Rear Head Air Bag
  • Safety Features
    • Child Safety Locks
    • Daytime Running Lights
    • Traction Control
    • Automatic Headlights
    • Integrated Turn Signal Mirrors
    • Stability Control
    • Brake Assist
    • Blind Spot Monitor
    • Lane Departure Warning
    • Cross-Traffic Alert
    • Lane Keeping Assist
    • Front Collision Mitigation
    • Automatic Highbeams

The 2022 Honda Pilot Elite comes with all the bells and whistles

The 2022 Honda Pilot | Honda

The 2022 Honda Pilot Elite packs in plenty of tech and luxury for its top trim level. The Pilot Elite includes smart entry and a walk-away auto-lock system that locks the vehicle automatically when the driver physically moves away with the key fob.

The Pilot Elite features an in-vehicle PA system called CabinTalk in case the kids get rowdy in the second and third rows. It also is perfect for pointing out landmarks on road trips tour guide style. The midsize three-row SUV comes with heated and ventilated seats for the first and second rows.

The first and second rows of the Pilot Elite both use perforated captain’s chairs for maximum comfort. The Pilot Elite includes an 8.0-inch infotainment system with Apple CarPlay and Android Auto. It also features all-wheel drive and a traction control system for different types of terrain.

Performance: 12/15

While the new V6’s power output almost exactly matches that of the outgoing VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) version at 285 hp, the Pilot’s acceleration feels slightly anemic, in part because it’s now powering a much larger and heavier vehicle. 

While its power is adequate for the type of driving a three-row crossover is typically asked to do, certain maneuvers like short-onramp merging can leave the Pilot feeling flat-footed. Sport Mode perks it up some, but its aggressive dialing up of the throttle response can make the Pilot feel a bit spastic at low speeds. 

While its steering feel is comfortable and precise, the Pilot is far from a handling machine. It wallows a little but only when driven hard, and its compliant suspension soaks up road roughness competently without feeling spongy. Still, those looking to check the “fun to drive” box in a three-row crossover will want to look to more dialed-in competitors like the Mazda CX– and Kia Telluride, as well as the Ford Explorer ST. 

For outdoor enthusiasts, the Pilot offers something that many competitors lack: a dedicated off-road trim. With its improved ground clearance, torque-vectoring AWD, terrain modes, trail-monitoring camera system and unique off-road hardware, the Pilot TrailSport offers greater capability than the typical unibody soft-roader. While it may not quite attain the off-road chops of a Jeep Grand Cherokee, it holds its own against credible off-road variants like the Explorer Timberline and Telluride X-Pro.

What’s new for 2022?

The bottom rungs on the Pilot trim level ladder have been stripped for 2022 and replaced with a new Sport trim that starts at $38,055, including the $1,225 destination charge. That’s $4,280 more than the old LX base trim, but it also comes with more equipment. There’s also another new trim level, the 2022 Pilot TrailSport. It comes standard with all-wheel drive, an extra 0.6 inches of ground clearance, fender flares and 18-inch alloy wheels with tires «sporting a more rugged-design sidewall.» Oddly, Honda did not release photos of either the Sport or TrailSport at the time of their announcement, which is why they aren’t seen in this review.

Story continues

2019 Honda Pilot Elite

2019 Honda Pilot Elite

What other Honda Pilot reviews can I read?

Honda Pilot Luggage Test

We discover that the Pilot can hold far more behind its raised third row than its 16.5-cubic-foot number would suggest.

We try out all the cubbies and cupholders … and since we tested a Pilot Black Edition, we made sure to dress the part.

2019 Honda Pilot Elite Drivers’ Notes Review

Our editors evaluate the revised Pilot, including its ride and handling, revised technology and nine-speed automatic, and controversial black and orange graphics Honda made available for 2019.


2019 Honda Pilot Elite

2019 Honda Pilot First Drive Review

We get our first drive of the revised 2019 Honda Pilot. We tell you what’s new and updated, why Honda changed what they did, and how successful they are. We also provide more detail about the i-VTM4 all-wheel-drive system and the Pilot’s off-road capability.


2019 Honda Pilot

2020 Kia Telluride vs Honda Pilot and other three-row family crossovers

We compare dimensions and engine specs of the new 2020 Telluride to the Pilot and other competitors, including the 2020 Ford Explorer, 2020 Hyundai Palisade, Toyota Highlander and Subaru Ascent.


2020 Kia Telluride vs Other 3-Row Crossovers

Технические характеристики

Говоря об этой моделе покупатель рассчитывает на переднеприводную «тележку», которая также используется для создания Акура MDXX. Автомобиль получил высокопрочные сорта стали, сделавшие его безопаснее для использования. Масса снаряженного кроссовера достигает 1 839 – 1 952 килограмм, что легче прежнего варианта на 135 кило. В передней части стоит независимая подвеска со стойками МакФерсон и многорычажная конструкция сзади. Рулевое управление усилено с помощью электрики. Тормозная система представлена дисковыми устройствами.

Размеры авто:

  • длина – 4,94 метра;
  • ширина – 1,77 метра;
  • высота – 2,0 метра;
  • колесная база – 2,82 метра.

Дорожный просвет не позволяет кроссоверу получить внедорожные возможности. Высота по всей длине составляет 18,5 сантиметров. Обозначенные размеры позволили инженерам создать восьмиместный салон с багажником на 524 литра. Спинки сидений складываются, увеличивая вместительность до 1 583 и 3 087 литров. Под полом багажника предусмотрена дополнительная ниша для хранения запаски.

Доступные двигатели ограничиваются единственным вариантом – V-образной «шестеркой» на 3,0 литра. Совокупность новейших характеристик позволяют выдавать 249 л.с. и 294 Нм крутящего момента. Из интересного: установлена система управления клапанами i-VTEC, которая отключает 2-3 цилиндра для экономичного расхода горючего. Вместе с ним ставится 6-скоростная автоматическая коробка, дополненная интеллектуальным полным приводом, распределяющим тяговый момент не только по осям, но и отдельно к каждому колесу.

Динамические характеристики говорят о кроссовере как о городском варианте. Первая «сотня» достигается за 9,1 секунды. Предельная скорость достигает 192 км/ч. Одним из центральных достоинств является возможность использования АИ-92 со значительно меньшей ценой. На сто километров используется 10,4 литра в смешанном цикле.

Characteristics

Power and Performance

The Honda Pilot 2022 is powered by a standard 3.5-liter V6 engine across all trims. The engine provides a horsepower of 280 and 262 lb.-ft of torque. It also sends this impressive power through a nine-speed automatic transmission, giving you a sporty and unobtrusive performance on and off-road.

Although the Pilot is not a heavy vehicle, it has a bulky shape that makes it feel weird when you drive through corners and on the highway. Asides from this, it has light steering, so it’s easy to maneuver parking and driving when there are people and cargo in the car.

Interior, Infotainment, and Cargo

The highlight of the 2022 Pilot is the interior and cargo space, as the three-row SUV is spacious enough for you, your family, and/or your friends. The practical car comes with family-friendly selections like the PA system and a low seat cushion on the third row for kids. But this can be annoying if you’re an adult sitting on the low seats. You can decide if you’re seating eight or seven by choosing between two captain chairs or one bench in the second row.

In the front, the driver gets a high seating position and a convenient dashboard layout. There are sixteen cupholders all around this car, and impressive visibility with the windows and roof pillars. As for the cargo, you can store stuff by either creating an underfloor storage compartment or an adjustable cargo floor.

The Honda Pilot did not do well with infotainment in previous model years, so drivers must be pleased to find the 8.0-inch touchscreen with various navigation and app functions like Apple CarPlay, Android Auto, voice command, SiriusXM satellite radio, and more.

2022 Honda Pilot Elite2022 Honda Pilot Elite

Fuel Economy

Since the Honda Pilot has proven itself as a practical vehicle, it’s not surprising that it also displays this in its fuel economy. The car has a great fuel economy in the EPA and real-world MPG. With the front-wheel-drive version, you get 20 and 27 mpg for city and highway respectively. If you go for the all-wheel-drive, you work with 19 and 26 mpg.

Warranty and Maintenance

Honda Pilot offers average warranty coverage, but no complimentary scheduled maintenance. So, maintaining the car is the duty of the driver or new owner.

For the 2022 model, you get a limited warranty with a three-year or 36,000 miles coverage. Then, the powertrain warranty lasts for five years or 60,000 miles coverage.

Warranty and Maintenance Coverage

Honda’s warranty is entirely average for its class. Hyundai, for example, offers one that’s significantly longer, and Toyota provides the added bonus of complimentary scheduled maintenance.

  • Limited warranty covers three years or 36,000 miles
  • Powertrain warranty covers five years or 60,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Arrow pointing downArrow pointing down

Specifications

Specifications

2020 Honda Pilot Black Edition AWD

VEHICLE TYPE
front-engine, all-wheel-drive, 7-passenger, 4-wagon

PRICE AS TESTED
$50,840 (base price: $50,840)

ENGINE TYPE
SOHC 24-valve V-6, aluminum block and heads, direct fuel injectionDisplacement
212 in3, 3471 cm3Power
280 hp @ 6000 rpmTorque
262 lb-ft @ 4700 rpm

TRANSMISSION
9-speed automatic

CHASSIS
Suspension (F/R): struts/multilink
Brakes (F/R): 12.6-in vented disc/13.0-in disc
Tires: Continental CrossContact LX Sport, 245/50R-20 102H M+S

DIMENSIONS
Wheelbase: 111.0 in
Length: 196.5 in
Width: 78.6 in
Height: 70.6 in
Passenger volume: 152 ft3
Cargo volume: 16 ft3
Curb weight: 4327 lb

C/DTEST RESULTS
Rollout, 1 ft: 0.5 sec
60 mph: 6.2 sec
100 mph: 17.3 sec
110 mph: 22.0 sec
Rolling start, 5–60 mph: 6.4 sec
Top gear, 30–50 mph: 3.7 sec
Top gear, 50–70 mph: 4.8 sec
¼-mile: 14.8 sec @ 94 mph
Top speed (governor limited): 113 mph
Braking, 70–0 mph: 172 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.82 g

C/DFUEL ECONOMY
Observed: 18 mpg
75-mph highway driving: 25 mpg
Highway range: 480 miles

EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 22/19/26 mpg

2022 Honda Pilot Engine

Typically the 2022 Honda Pilot will likely be unaffected below its hood. The newest design will acquire a similar engine through the present one particular. Underneath the shade from the original product will be the 3.5-liter V6 vehicle that makes 280 horsepower in addition to 270 lb-feet with torque. Even so, using the new design, we could assume some changes.

As before, we can easily count on the conventional FWD process and recommended AWD. Additionally, the actual 6-pace intelligent gearbox remains to be provided by the traditional package deal, when the 9-rate auto transmission will probably be non-obligatory or regular in the increased cuts. Fuel economy figures remain not available with this version.

2022 Honda Pilot Redesign

Exterior And Interior Design

After initially look, any 2022 Honda Pilot is undoubtedly plainly a sizable crossover Automobile. They have beefy dimensions that assert an assurance on your way. Its entrance fender is split into 3 lateral air vents. The particular greatest of these is positioned from the middle of the segment while the sleep serves as scoops to the fog lamps. This specific crossover Car offers several sides to side Guided pieces for both edges between your front lights as well as the foglights.

2022 Honda Pilot Exterior

They give extra lighting and expand to include the signs. A vast, V-molded radiator grille is placed from the core part of the entrance fascia. It has a new trio connected with pieces offering a foundation for your Honda emblem. The actual grille will be sandwiched using greatly toned, edge-formed Guided front lights. They bend across the entrance edges in the SUV plus inches smartly to the radiator portion.

The brand new 2022 Honda Pilot prioritizes kind and performance within the interior area. Its controls include 4 spokes. Likewise, 2 groups of control buttons are on the higher talks along with assist in hassle-free manipulation from the car’s indoor techniques towards the driver. The actual tachometer, odometer plus motor vehicle performance stats, are generally shipped using a sizeable, full-screen Liquid crystal display that is indeed found correct right behind the controls. Additionally, a hovering tablet pc-design 8 inches show can be located in the higher portion of the heart pile. It offers specifics of the menu, infotainment, and also car air-con options.

2022 Honda Pilot Interior

Lines of contact-delicate control keys are nicely organized less than this show. Relocating to minimal design, the actual items shifter has become exchanged by way of a row from transmission control keys about the decrease, frontal area of the heart pile. These are placed in brushed lightweight aluminum to get a premium contact.

Комплектации и цены

Современный Хонда Пилот 2020 третьего поколения получил обтекаемый новый кузов. На фото не найти фирменных рубленных форм. Зато комплектации и цены, а так же технические характеристики доказывают постоянство, привлекая клиентов. Модель завоевала доверие за счет качественных материалов и надежной сборки.

Комплектация Цена*, руб. Объем мотора, л Тип топлива Мотор, л.с. КПП Привод Смеш. цикл, л (расход) Разгон до 100 км/ч, сек
Executive 3 566 900 3 АИ-92 249 АКПП 4х4 14.2 9.1
Lifestyle 3 216 900 3 АИ-92 249 АКПП 4х4 14.2 9.1
Premium 3 816 900 3 АИ-92 249 АКПП 4х4 14.2 9.1

*Цены, приведенные в таблице, являются ориентировочными, могут различаться в зависимости от вашего региона и выбранных дополнительных опций.

Lifestyle

Базовая сборка Lifestyle обойдется поклонникам в 3 188 900 рублей. Вариации технических характеристик не предусмотрено. Для всех доступных комплектаций устанавливается полный привод, автоматическая коробка и 3,0-литровый бензиновый двигатель. Стартовая сборка сразу получает 18-дюймовые колесные диски, которые не позволяют отличить ее от последующих более дорогостоящих комплектаций. В перечень включены:

  • галогеновая основная оптика в передней части;
  • датчики света и дополнительный стоп-сигнал;
  • светодиодные фонари и дневные ходовые огни;
  • окрашенные зеркала с поворотником, приводом и обогревом;
  • обогрев заднего стекла;
  • задние спойлер и дворник.

Опционально можно заказать металлическую окраску кузова, которая придется ощущение уникальности кроссоверу. В салоне предусмотрено множество индивидуальных настроек, повышающих комфорт, например, регулируемая рулевая колонка с телескопическим механизмом и возможность подбора высоты. Мультимедийный руль с управлением аудиосистемой прикрывает многофункциональный дисплей на 4,2 дюйма. Кнопка запуска двигателя и кожаная обивка подтверждают премиальный статус.

Помимо этого можно рассчитывать на:

  • поясничную опору сидений;
  • раздельные подлокотники;
  • привод первого ряда;
  • центральный замок;
  • дистанционное управление замком;
  • электростеклоподъемники;
  • обогрев форсунок;
  • кондиционер;
  • круиз-контроль;
  • 7-динамиков акустики и сабвуфер;
  • камеру заднего обзора;
  • бортовой компьютер;
  • сигнализация;
  • иммобилайзер.
Функции 3.0 авт. Executive 3.0 авт. Lifestyle 3.0 авт. Premium
Система памяти водительского сиденья
Кузов в цвет «Металлик» Доп. Доп. Доп.
Задние датчики парковки
Подушка безопасности для пассажира с функцией деактивации
Старт при подьеме с помощью электронных систем (HAC)
Передние датчики парковки
Подушка безопасности для пассажира
Адаптивная система контроля освещения дороги (AFS)
Электроусилитель рулевого управления
Багажник с электрическим приводом
Обивка салона из кожи
Подсветка Фоновая подсветка салона, подсветка зоны дверей Фоновая подсветка салона, подсветка зоны дверей
Светодиоды в задних ходовых огнях
Боковые подушки безопасности
Антиблокировочная система колес (ABS)
Регулировка рулевого управления
Передние противотуманки

Premium

Отличий у максимальной комплектации Premium не много. Суммы 3 892 900 рублей хватает на установку регулируемого люка, вентиляции передних сидений, заводской тонировки, DVD-аудиосистемы, премиальной акустики с 10 динамиками и мониторов для пассажиров. Бонусом ставят камеры бокового обзора. В Россию флагман приходит с американского завода, в то время как базовые версии собираются в Японии.

Функции 3.0 авт. Executive 3.0 авт. Lifestyle 3.0 авт. Premium
Противопробусовочная система (Traction Control)
Подушка безопасности для водителя
Боковые заркала с автоподстройкой при движении задним ходом
Электронная система контроля курсовой устойчивости (ESP)
Галогенные фары
Светодиоды в передних ходовых огнях
Круиз-контроль
Встроенный бортовой компьютер
Полноразмерная запаска
Система наблюдения «слепых зон»
ISOFIX
LCD дисплей (4.2″) (4.2″) (4.2″)
Система контроля в заданной полосе движения (LKA)
Контроль распределения тормозного усилия при торможении (EBD)
Иммобилайзер
Система экстренного торможения (BAS)
Климат-контроль в салоне
Запуск двигателя с кнопки

What are the Pilot safety ratings and driver assistance features?

The «Honda Sensing» suite of safety features is standard on all trim levels. Included features are forward collision warning, automatic emergency braking, and lane-departure warning and keeping. Blind-spot warning is included on all but the base trim. Unfortunately, these aren’t the best-executed accident avoidance tech features on the market. The lane-keeping assist and road departure mitigation are far too sensitive or prone to false alarms with loud warnings of BRAKE! in the instrument panel accompanied by beeping. This can occur when not crossing either lane line. The adaptive cruise control system is also one of the least sophisticated and potentially annoying examples on the market.

In government crash tests, the Pilot received a five-star overall rating. It got four stars for frontal crash protection, five stars for side protection and four stars for rollover protection. The Insurance Institute for Highway Safety gave the Pilot the best possible rating of «Good» in all crash tests but the new small overlap front/passenger test, where it got an «Acceptable» rating. That’s one more downside of being seven years old. It also got headlight ratings of «Good» or «Acceptable» depending on trim, while the forward collision mitigation system received the best-possible rating of «Superior» for its effectiveness in preventing or mitigating a crash.

Related video:

You Might Also Like

New 2022 Honda Pilot Release Date

Honda is being very quiet about their new Pilot release. The company has not disclosed any detail about the new Honda Pilot 2022.

However, it is assumed that the vehicle will hit the markets in the coming fall. So whoever out there is eagerly waiting for this SUV, the time is approaching.

More Popular For You
  • 2022 Lamborghini Aventador – Release Date, Price, Specifications & Photos
  • 2022 Volvo Cars XC60 & XC90 Release Date, Price, Photos & Specifications
  • Next Generation 2022 Honda CR-V Reviews, Price & Special Edition
  • 2022 Lexus NX Car Detailed Review – Price, New Engine, Tech, Photos
  • Explore Toyota Electric Cars 2022 – Toyota bZ4X Price, Specification

Прелестный «бегемотик»

Не секрет, что в одном из клубов любителей «Хонда Пилот» символом автомобиля является обычный бегемотик. Это такое сравнение фигур. И это больше комплимент для самого автомобиля. Ведь автолюбители души в нём не чают, как только обнаруживают совместно с внешними данными небывалую вместительность. Это точно «бегемотик», такую аналогию просто невозможно не заметить. При таких уникальных компактных размерах снаружи автомобиля, внутри он просто нереально огромен. В дополнение идут посадочные места, которые будут удобны для дальних поездок. Также наличие пульта для собственной регулировки климата прямо с заднего сидения авто. Подогрев сидения и сопла вентиляции. Удивлению просто нет предела, поскольку «Пилот» на рынке не является минивэном, хотя и имеет сразу 8 посадочных места. Это не по паспорту, а по факту.

2022 Honda Pilot Engine

The brand new 2022 Honda Pilot is offered by using a 3.5-liter V6 car engine. That powerplant churns out and about 280 horsepower plus 262 lb-ft. (lb-feet) involving torque. Potential is transported to the rims by way of a 9 rate automated transmission. The brand new Pilot takes up terrain with an Just about all Tire Travel (AWD) process.

2022 Honda Pilot Engine

Additionally, it uses up 19 mpg (miles per gallon) inside the city, 26 miles per gallon on the road plus typical miles of 22 miles per gallon. This particular crossover Automobile can certainly pull around 5,000 weight. Because of this, it is fantastic for camping out journeys by having an affixed Motorhome.

Обзор интерьера и экстерьера кузова

Смена поколений принесла Хонда Пилот 2020 стройный кузов с приятными формами. Прежняя генерация обладала брутальным угловатым видом, от которого не осталось и следа:

  • Спереди открывается вид на дизайнерские решения оформления светотехники. Передняя оптика получила светодиоды и угловатые формы. Тройная радиаторная решетка дает ощущение основательности.
  • Сбоку открывается вид на пропорции. Отсюда заметна схожесть с CR-V, который является, по большому счету, крупной альтернативой. Заметны рельефные бампера и динамичное остекление.
  • Задние L-образные фонари подчеркивают аккуратную и продуманную корму.

В базовом исполнении Pilot получил 8-местную компоновку. При желании диван второго ряда меняется на пару отдельных кресел. Сиденья оснащаются обогревом, передние – вентиляцией. Предельная комплектация включает дополнительные мониторы для задних пассажиров. Центральная панель получила презентабельной за счет установки современного 8-дюймового мультимедийного комплекса на Андроиде.

Reliability And Fuel Economy

Hondas have a strong reputation for being one of the most reliable vehicles on the road. The Honda Pilot is no exception to this.

One reliability advantage is due to its naturally aspirated V6 engine. In most cases, a naturally aspirated V6 will be more reliable than a turbocharged engine.

With dozens of 5-star reviews on the internet by consumers, the third Generation Honda Pilot seems to be a great reliable option even after the factory warranty expires.

EPA fuel economy for the 2022 Honda Pilot is listed at 19 city, 26 highway, and 22 combined mpg. However, many owners have listed averages much lower at around 18-20 mpg. If you’re looking to get a better MPG like a Prius, you will be mistaken.

Without hybrid technology, it can be difficult to get improved fuel economy at over 4,000 lbs. This technology adds a cost of a few thousand dollars. You can certainly buy a decent amount of fuel for that.

Overview

The 2022 Honda Pilot provides refuge for folks who put a premium on practicality but aren’t too keen on the minivan lifestyle. To be clear, the three-row SUV can’t replicate the roominess and versatility of the Honda Odyssey with which it shares a platform and an expeditious V-6 powertrain. What the Pilot lacks in sliding doors and third-row stretch-out space it makes up for with a higher driving position, available all-wheel drive, and the ability to tow up to 5000 pounds. It also has a spacious and comfortable cabin as well as a host of standard driver assists and popular features. Too bad its outward appearance is wholly forgettable, especially compared with visually exciting rivals such as Kia Telluride and Hyundai Palisade. While the 2022 Pilot isn’t flashy or remotely fun to drive, for some it’s much better than a minivan.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Наши машины
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: